بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
در ادامه روند اسف بار بورس و بی اهمیتی مسئولان به این بازار امروز ارزش معاملات بازار سرمایه برابر با گردش مالی یک روز یک فروشگاه زنجیره ای همچون هایپر استار بود با این تفاوت که در آنجا گوشت و پنیر و پوشاک و مواد غذایی می فروشند اما اینجا سهام کارخانه های بزرگ کشور که بعضاً بزرگترین شرکت های سازنده همین محصولاتی است که در این فروشگاه ها به فروش می رسند.
کد خبر : ۱۶۷۸۸۹
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 95.06.10 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 166 واحد کاهش به رقم 54263 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 219 واحد کاهش عدد 167210 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 67 واحد کاهش به رقم 27489 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فملی" با 14 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وغدیر" با 37 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 7 واحدکاهش به رقم 809 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1199 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 928 میلیارد ریال رسید.

بازار سرمایه در معاملات روز جاری شاهد یک اتفاق نادر و جالب بود، امروز روند شاخص کل بورس با روند قیمت سهام اغلب شرکت ها یکسان بود یعنی شاخص بعد از مدت ها توانست همچون سهام شرکت ها قرمز پوش شود.

بنابر گزارش بورس نیوز، در ادامه روند اسف بار بورس و بی اهمیتی مسئولان به این بازار امروز ارزش معاملات بازار سرمایه برابر با گردش مالی یک روز یک فروشگاه زنجیره ای همچون هایپر استار بود با این تفاوت که در آنجا گوشت و پنیر و پوشاک و مواد غذایی می فروشند اما اینجا سهام کارخانه های بزرگ کشور که بعضاً بزرگترین شرکت های سازنده همین محصولاتی است که در این فروشگاه ها به فروش می رسند.

وضعیت فعلی بازار سرمایه گفتنی نیست بلکه دیدنی است چرا که شرایط آنقدر از واقعیت نام بازار سرمایه دور است که نمی توان تعریف درست و در خوری از آن داشت.

متأسفانه بی برنامگی و نداشتن هدف در بازار سرمایه سبب شده که اصطلاحی به نام "کف" از این بازار حذف گردد چرا که امروز هیچ کفی برای قیمت سهام هیچ شرکتی نمی توان متصور بود.

از سوی دیگر هیچ خوش بینی و انتظار مثبتی از رخ دادن اتفاقی که روند بازار سرمایه را تغییر دهد هم وجود ندارد فقط نشسته ایم ببینیم چه زمانی کدام سرمایه گذار خارجی راه گم می کند و وارد بازار سرمایه ایران می شود که البته این نیز رویایی بیش نیست، مردم و سرمایه گذاران خودمان نگاه به بورس ایران نمی کنند چه رسد به سرمایه گذار خارجی از همه جا بی خبر.

فقط خاطرمان باشد که مقصر این روند فعلی بورس بر گردن هیچ کس نیست، نه ربطی به دولت قبل دارد و نه ربطی به آن سوی آبی ها، اگر امروز سهامداران بازار سرمایه در چنین گردابی مانده اند دلیلش فقط و فقط بر گردن سیاست های فعلی دولت است. امروز که به صنایع مختلف نگاه می کنیم پر واضح است که هیچ مشکلی از مشکلات گذشته آنها حل شده است، صنعت سیمان، صنعت پالایشی، صنعت خودرو، صنعت پتروشیمی و کلی صنایع مطرح دیگر که متأسفانه به علت طرز نگاه دولت به بخش خصوصی امروز به این وضع دچار شده اند، تا زمانی که دولت معتقد است بخش خصوصی نباید درآمدش از درآمد دولت بیشتر باشد وضع به همین منوال است. البته این موضوع بیش از همه مربوط به وزارت نفت و برخورد آن با فعالین این صنعت است.

از اینگونه صحبت ها زیاد به میان آورده ایم و بی نتیجه بوده است از همین رو تکرار مکررات نمی کنیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
واقعا گل گفتید، تا سیاست غلط دولت بر شرکتهای خصوصی اصل 44 قانون اساسی حکم فرما باشه.همین اش و کاسه اس، نمونه اش حساب های پالایشگاه اصفهان را می بندند بدلیل عدم پرداخت مالیات در صورتی که طبق قانون دولت ، پالایش و پخش بایستی مالیات پنج فراورده را پرداخت کنه، که متاسفانه نکرده.نتیجه پالایشگاه توی خرید مواد مورد نیاز ، پرداخت سود سهام با مشکل مواجهه میشه، خدایی یه فکری کنید، و بهترین ان هم تبعیت کامل از قانونه..
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
فقط و فقط توی انتخابات آینده تمام این مدت سه سال رو جبران میکنیم
ها کجایند طرفدارای این دولت کذایی ؟
کجایند اونایی که می گفتند اگه برجام بشه چنین و چنان
حالا فهمیدین دولت کذاییتون چه بلایی سر همه درآورد؟
همه ش وعده های پوچ و تو خالی
همه ش بی اعتمادی به مردم ایران و اعتماد به غرب
جبران میکنیم
نور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
توسعه معادن روی جواهری در منجلاب بورس . تفاوت قیمت جهانی با پیش بینی بودجه بیش از 700 دلار است . ناظر در خواب زمستانی . مدیر عامل روی هم رفته سیزده بدر . تعدیل 100 تومانی حداقل پیش بینی جدید است اما سهامدار خسته می فروشد برود با پولش انتالیا صفا سیتی .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
دمت گرم یه بار با چشم باز و به دور از تعصب و طرفداری از حسن و دار ودسته اش مسائل رو مطرح کردی. چه بعد از برجام چه قبل از آن مشکل اصلی بورس و ما بدبختهایی که با اعتماد به این دولت از سال 92 گرفتار این بیماری صعب العلاج شده ایم سیاست های غلط و بی تدبیری دولت بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
بابا چرا اینقدر ناله میکنی،هر روز هر روز میای میگی وضع خرابه چرا اینجوریه چرا هیچ کس هیچ کاری نمیکنه،عزیزم بازار که نباید مدام صعودی یا نزولی باشه،مشکل توی مدیریت شاخص داریم قبول،مشکل جاهای دیگه هم هست قبول،بیا راجبه بازار خبرها سهام این جور چیزا مطلب بزن،متن هر روزت مثل روز قبله،تحلیل گر ندارین بیام خودم این بخشو بنویسم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
دیگه هسته ای و برجامی هم نیست که بگیم بعدازون وضع بازار سرمایه خوب میشه !!!
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
فقط خاطرمان باشد که مقصر این روند فعلی بورس بر گردن هیچ کس نیست، نه ربطی به دولت قبل دارد و نه ربطی به آن سوی آبی ها، اگر امروز سهامداران بازار سرمایه در چنین گردابی مانده اند دلیلش فقط و فقط بر گردن سیاست های فعلی دولت است.
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
با توجه به رسیدن شاخص به مرز بحران ۷۷۰۰۰ واحدی، باید منتظر بود و در هفته بعد دید که آیا شاخص میتواند خود را بالای این عدد حفظ کند. در صورت ریزش شاخص به زیر این عدد باید هدف بعدی شاخص را عدد ۷۰۰۰۰ واحد دانست.
به نظر میرسد تا مشخص شدن تکلیف بازار، هر نوع خریدی جدیدی غیر قابل توجیه است
وخارزم
ROMANIA
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
وخارزم سهامداراشو بیچاره کرد به قیمت 106 تومان رسیده بابا یه ماه دیگه میخواد سود تقسیم کنه بهترین فرصت خرید
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
این دولت از ابتدا هیچ برنامه ای نداشت برنامه ی توافق هسته ای هم زمانی به وقوع پیوست که دولت امتیاز نقد را داد و نسیه گرفت
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
همه مطالب مزاح است .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
متاسفانه اقتصاد کشور در حال انجماد و سقوط است. تعطیلی کارخانجات و کارگاه های تولیدی !!
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
وقتی دولت و مخصوصا سکاندار اصلی اقتصاد کشور تمام دعدعه اش اینه در کارنامه اش پایین اوردن تورم را ثبت کند اون هم با هر وسیله ممکن از جمله ایجاد رکود شدید در اقتصاد و صنعت نباید به نتیجه ای بهتر از این دلخوش باشیم
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
هرچقدر فکر میکنم به نتیجه نمی رسم آخر انسان اشرف مخلوقات با هم نوع خود چنین کاری میکند یک مثالی هست میگوید گیرم که روزگار تیغ بران داد دستت هر چه خواهی ببر ولی نبر نان کسی این برای آقایانی که بازار سرمایه را به چنین وضعی دچار نمودند خسارت سنگینی شده
افشین
ROMANIA
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۵
ما که باختیم واین پول خوردن نداره حرومه. ولی اگه مهندس غرضی هم کاندید بشه بهش رای میدم .
مهران
UNITED STATES
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
دوستان اگر قانون بورس اصلاح و آزاد نشود همین آش و کسه است بازیچه دست گروه بازی و رانت خواران وقتی قانون آزاد باشد حقوقی مثلا سایپا بخواهد با عوامل خود سهام شرکت را هیج کنند این کار را در یک روز شروع کنند همان روز سهم قیمت پایین را بازار میبلعد و زیان آن در جیب این سهامداران کلان است ولی قانون فعلی اجازه بالا بردن زمان اصلاح و هیجان و ایجاد ترس را در دل سهامدار توسط این نابکاران را داده پس همهگی در خواست اصلاح قانون را داشته باشید تا این اهرم کنترل از دست دزدان رانت خور خارج شود بورس باید با قانون آزاد فعالیت کند گول بهانه ها و ترس از قانون آزاد شدن بورس را نخورید چون آزاد شدن قانون بورس تمام زیان آن در جیب سهامدران عمده است همه این خواسته را داشته باشید .....