بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر : ۱۶۷۹۱۵
روايت ايران و قطر از علت درگيري شديد در زمين فوتبال؛



12 شهريور 1395 - 09:42:45 ق.ظ
قطر: شرم داريم حرکت نکونام را توضيح دهيم!/ ايران: اتفاقاتي که رخ داد، طبيعي و فوتبالي بود + عکس

خبرگزاري آريا- هر چند ايران بازي پر حاشيه را با پيروزي به پايان رساند اما علت درگيري هاي شديد پايان اين ديدار همچنان در ابهام است.
به گزارش سرويس ورزشي خبرگزاري آريا،  درگيري هاي شديد در اين بازي را مي توان ويژه ترين اتفاق ممکن دانست، درگيري هايي که پس از گلزني ايران به اوج رسيد و پس از ورود نکونام و سپس مربي حريف جو وجشتناکي را در آزادي به وجود آورد به طوري که تمام عوامل موجود دور زمين به داخل زمين چمن آمدند و به جدا کردن طرفين و خواباندن قائله پرداختند، درگيري هايي که داور اين ميدان را مي توان اصلي ترين عامل آن دانست، داوري که در بازي رفت ايران و کره جنوبي در بازي هاي مقدماتي جام جهاني گذشته نيز با کي روش درگير و در نهايت باعث محروميت او شده بود. 
وقت کشي قطري ها و بازي هاي رواني آنها و پس از نوع قضاوت داور سريلانکايي مهمترين علت به وجود آمدن اين درگيري شديد بود.
کارگردان تلويزيوني ايران تصاوير صحنه هاي درگيري را پخش نکرد و به پخش نماهايي باز از ورزشگاه، تکرار صحنه هاي گل و اينسرت هاي بسته از هواداران اکتفا کرد.
به گفته قطري ها حرکت جواد نکونام دستيار کارلوس کي روش بعد از گل رضا قوچان نژاد و شادي گل کنترل نشده او باعث اين جنجال شده است اما در اين بين ابهامات ديگري هم وجود داشت که يکي از آنها مصدوميت آندو تيموريان و خوابيدن او در زمين، مکالمه مربيان ايران و قطر و البته وساطتت تعداد زيادي از نيمکت نشين هاي ايران در جدا کردن بازيکناني بود که سرگرم کتک زدن هم در زمين بودند.
در بين افرادي که در قلب درگيري قابل تشخيص اند اوسيانو کروز و البته جواد نکونام کاملا به چشم مي آمد. ضمن اينکه نيمکت نشين هاي قطر هم به هيچ وجه بنزين ريختن روي اين درگيري مضايقه نکردند. در نهايت به طور عجيبي تمام بازيکنان و کادر دو تيم به زد و خورد با يکديگر پرداختند که باعث شد نيروهاي انتظامي به وسط زمين بيايند تا بازي به تشنج کشيده شود.
پس از آرام شدن جو، جواد نکونام که اولين تجربه مربي گري خود را تجربه مي کرد از سوي داور اخراج شد. 

قطري ها ؛ شرم داريم حرکت نکونام را توضيح دهيم!
بازيکنان تيم ملي فوتبال قطر عقيده دارند مستحق باخت مقابل ايران نبودند.
 پس از باخت 2-صفر تيم ملي فوتبال قطر مقابل ايران در دقايق تلف شده بازي، مربي و بازيکنان اين تيم اظهار کردند بازي بهتري نسبت به تيم ميزبان انجام داده اند.
دانيل کارينو، سرمربي اروگوئه اي تيم قطر در نشست خبري بعد از بازي با ابراز تاسف از اين نتيجه به خبرنگاران عربي گفت: من معتقدم اين نتيجه، نتيجه واقعي بازي ما نبود. ما در سطح بسيار خوبي بازي کرديم. گل اول ايران خطا بود و بازيکني که گل را زد آشکارا در آفسايد بود ولي داور در نقطه اي قرار داشت که بخوبي صحنه را نديد و گل اعلام کرد. بازيکنان ما هم منتظر ماندند تا او خطا اعلام کند اما حالا او و ما فقط مي توانيم در تصاوير ببينيم که واقعا چه اتفاقي افتاد.
کارينو افزود: ما بازي قوي و مسلطي انجام داديم اما متاسفانه نتيجه نگرفتيم. تيم ما مستحق برد و يا لااقل تساوي بود. به هرحال کسب اين 3 امتياز را به حريف تبريک مي گويم.
حسن الهيدوس، مهاجم تيم قطر ادعا کرد جواد نکونام باعث ايجاد درگيري در دقايق آخر بازي شد.
هيدوس که به علت حضور نکونام در ليگ قطر، بخوبي اين دستيار جديد و جوان کي روش را مي شناسد، پس از بازي گفت: نکونام بازيکن مشهوري است و در ليگ هاي حرفه اي اروپا هم بازي کرده اما حرکت شرم آوري انجام داد که باعث خشم نيمکت نشينان قطر و بروز درگيري شد.
هيدوس که در اواخر نيمه اول بهترين موقعيت گلزني تيمش را از دست داد، تصريح کرد که تيمش بازي خوبي انجام داده و مستحق باخت نبوده است.
او درباره حرکتي که ادعا مي کرد نکونام انجام داده، گفت: او با دست حرکتي انجام داد که شرم دارم آن را توضيح دهم.

اظهارات ايراني ها
کارلوس کي‌روش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران بعد از پيروزي مقابل قطر در نشست خبري درباره درگيري هاي پايان اين بازي گفت:  اتفاقاتي که رخ داد، اتفاقاتي طبيعي و فوتبالي بود. ما مي خواستيم جشن بگيريم و طبيعي بود که قطري ها از گل دقايق پاياني عصباني باشند. به هيچ عنوان نبايد توجه زيادي به اتفاقات پاياني بازي داشت زيرا اين اتفاقات کاملا احساسي بود. براي ما اين برد شروع بسيار خوبي بود زيرا مي خواستيم در بازي اول سه امتياز را کسب کنيم. در درجه اول بايد به تيم قطر تبريک بگويم و همينطور بازيکنان آنها به دليل عملکردي که داشتند ولي بايد به بازيکنان تيم ملي تبريک ويژه اي گفت زيرا درون زمين عملکرد فوق العاده اي داشتند.
جواد نکونام هم پس از برتري تيم ملي فوتبال ايران در ديدار مقابل قطر، توضيح داد: هرچند بيشتر بازيکنان قطر خارجي بودند، اما آنان نيز وقت کشي مي کردند. البته در اين زمينه به پاي بازيکنان عرب نمي رسند. با تمام وجودم به خاطر گلي که قوچان نژادبه ثمر رساند خوشحال بودم و شادماني کردم و به سوي او دويدم. قطري ها نيز به دليل دريافت گل در لحظات پاياني ناراحت بودند و مشکلات را شروع کردند.
مربي تيم ملي ايران در پايان درخصوص ادعاي کاپيتان قطر که اعلام کرد، جواد نکونام موجب درگيري شد، گفت: به هيچ عنوان تقصيري نداشتم.
 

 

 

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
نکونام مقصر اصلی بازی بود. ایشان مستحق تنبیه می باشند.
سرمربی قطر
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
مقصر قطر بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
دو روز نیست فوتبال رو کنار گذاشته بدون اینکه حتی یک ساعت آموزش و دوره مربیگری رو ببینه اومده شده مربی تیم ملی مملکت به این میگن اونم از رفتارش تو بازی قطر انگار از پشت کوه فرار کرده بود بی جنبه تو رو خدا این پیام رو نمایش بدید