بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مدیرعامل گروه مالی نور انوار مطرح کرد:

پایان زمستان اقتصاد ایران نزدیک است

در تمامی کشورها دولت که به انتهای زمان ریاست جمهوری خود می رسد، به صورت ادواری اقدام به کاهش نرخ تورم و بیکاری و بهبود شاخص های اقتصاد می کند و این اتفاق تنها مختص کشور ایران نمی باشد و حتی در اقتصادهای باز نیز شاهد آن هستیم.
کد خبر : ۱۶۸۱۱۸

هر دولتی که به انتهای مهلت ریاست خود نزدیک می شود بر اساس نوعی رفتار اقتصاد سیاسی و با توجه به شانس برنده شدن و حضور مجدد در دوره بعدی انتخابات طبق مدل های داینامیک به بهبود بخشیدن به شاخص های مهم اقتصادی همچون تورم و بیکاری اقدام می کند.

مدیر عامل گروه مالی انوار ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در تمامی کشورها دولت که به انتهای زمان ریاست جمهوری خود می رسد، به صورت ادواری اقدام به کاهش نرخ تورم و بیکاری و بهبود شاخص های اقتصاد می کند و این اتفاق تنها مختص کشور ایران نمی باشد و حتی در اقتصادهای باز نیز شاهد آن هستیم.

حسین نصیری در ادامه افزود: در اقتصاد سیاسی این امر به عنوان یک آیتم مهم از لحاظ رسانه ای و تبلیغاتی محسوب می شود که دولت می تواند روی آن مانور دهد، یکی از مهمترین بازارهایی که می تواند نمودگر این تغییرات باشد و با صعودی شدن و خروج از بحران دولت را به این هدف تبلیغاتی اش نزدیکتر کند.

نصیری گفت: در حال حاضر بسیاری ازسهامداران با سرمایه گذاری در برخی صنایع که وضعیت قیمت سهامشان با روندی نزولی همراه است، با زیان و آب شدن اصل سرمایه شان روبرو شده اند، اما نباید فراموش کرد که صعود بازار سرمایه که تحت حمایت دولت باشد و به صورت دستوری حرکت کند دوام ندارد چرا که بورس محل عرضه و تقاضای انتظارات آتی سودآوری شرکت ها می باشد نه محلی برای قدرت نمایی و حرکتی دستوری.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان این نکته که متولیان بازار سرمایه باید نظارت خود را در جهت افزایش عمق، شفافیت و عدم دستکاری اطلاعات شرکت ها بیشتر کند و کمتر شاخص محور باشد، گفت: همبستگی بین عدد شاخص کل بورس و بهبود ساختار کلی اقتصاد و بازار سرمایه وجود ندارد و انجام معاملات بلوکی برای مثبت کردن شاخص کل بورس هیچ فایده ای در دوره های گذشته با انجام معاملات تصنعی سعی بر مثبت نگه داشتن شاخص کل بورس بوده اما در حال حاضر رئیس جدید سازمان بورس اعلام کرده که سعی بر آن است تا دیگر این اتفاقات رخ ندهد. از طرفی هنوز 7 ماه زمان تا انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی مانده و هر روز که نمی توان معامله بلوکی انجام داد، این معاملات بلوکی باید با هدف افزایش قدرت مدیریتی و بالا بودن پتانسیل های شرکت باشد.

نصیری افزود: به نظر می رسد در حال حاضر در انتهای سیکل تجاری قرار داریم و اگر نگاهی به وضعیت واقعی بیاندازیم، خواهیم دید که روزنه هایی از امید و ایجاد رونق در کشور ایجاد شده و می توان نسبت به آینده اقتصاد کشور امیدوارتر بود. به طور مثال پیش از این و در دوران رکود هیچگونه ساخت وسازی صورت نمی گرفت، اما اکنون این ساخت و سازها دوباره از سر گرفته شده است. بنابراین سرمایه گذاران در شرایط فعلی و با دیدگاه بلند مدت می توانند اقدام به سرمایه گذاری کنند، البته این موضوع را می توان در معاملات بلوکی مدیریتی که با اهداف خاصی صورت می گیرد، مشاهده کرد.

مدیر عامل گروه مالی نور انوار گفت: بهتر است در برخی موارد به معاملات بلوکی با دید مثبت نیز نگریست و آنها را صرفاً در جهت مثبت نشان دادن عدد شاخص کل بورس ندانست.

وی تأکید کرد: به صورت دستوری نمی توان بورس را با رونق همگام کرد و راه به جایی برد. اما اگر انگیزه رشد در بازار ایجاد شود می توان نسبت به آینده آن و افزایش سرمایه گذاری ها اعتماد کرد. ولی باید توجه کرد رفتارهای اقتصادی همواره به صورت آرام و در گذر زمان انجام می گیرد، بنابر این به جای استفاده از اقتصاد دستوری، انگیزه افزایش تولید و فروش در شرکت ها و صنایع ایجاد شود تا سرمایه گذاران به سراغ شرکت هایی که پتانسیل های بالایی برای رشد در بلند مدت دارند، بروند.

این کارشناس مسائل اقتصادی در خاتمه خاطرنشان کرد: همانطور که عنوان شد، با توجه به ایجاد رونق نسبی در برخی از قسمت های اقتصاد و گشایش روزنه های امید، 6 ماه پایانی سال جای، پایان زمستان اقتصاد کشور باشد و دولت در چند ماه باقی مانده از فرصت خود به درستی استفاده کند و فعالان بازار سرمایه نیز شاهد رشد و رونق در بورس طی مدت مذکور باشند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
اگر آقایان دولتی کاری در این چند ماه باقیمانده برای رونق بازار سرمایه نکنند دیگر امیدی برای پیروزی دوباره ایشان نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
از قدیم گفتن دروغ هرچه بزرگتر باور کردنش آسون تر!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
سلام-من فکرمیکنم دولت دراین سه سال میخواست باندفکری خودرابرامورمسلط کند،که کرد.
تمام شئونات واموراقتصادی وسیاسی دولت برای افرادخودکارکرد.
دراین بین باندمقابل درتقابل بادولت یاخرابکاری کرد ویامقاومت غیرمنطقی.
تنهاکسانی که متضررشدندمردم عادی وخارج ازبانداین دوباند بودند.
که سهامداران حقیقی نیزفدای جنگ قدرت این دوگروه اقتدارگراشدند.سرمایه وارزش سهامشان بکلی نابودشد.
اینجاست که میگویندهیچ گربه ایی موش رابخاطرخدانمی گیرد.
دراین کشورهم این باندهاتنهابفکرباندرانتی خودهستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
کمترین کاری که میشود برای بورس ایران انجام داد ، افزایش دامنه نوسان است . سهام امروز با صف خرید مثبت 5 بسته میشود ، فردا با صف منفی 5 باز میشود . یعنی هیچ به هیچ .
اگه دامنه نوسان زیاد شود ، سهامداران خرد و کم سرمایه میتوانند ضرر خود را جبران کنند .
سید مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
با این وضع بورس ما بهار انتخابات 96 رو برا جناح آقای ریئس جمهور زمستان میکنیم .!!!!!!!!!!نگو که نگفتی ؟
محمدرضا
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
سلام خدمت شما البته فکر نمیکنید این زمستان بهاری در راه ندارد و در قطبین زمین قرار دارد
امینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
با وعده وعید این کارشناسان که هر روز یکی وعده می دهدمدیریت این شرکتهای ساختمانی که در دست همین کارسناشان می باشد مثل ثنوسا وساخت وبیمه واحصا وخارزم وبعضی شرکتهای های دیگر راکه مانند این گروه می باشد لطفا بازدهی این شرکتها را در 10سال گذشته را برسی فرماید