بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
تاکنون چندین مرتبه قرار بر برگزاری جلسه ای بین نمایندگان مجلس، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی کشور بوده که متأسفانه بنا به دلایل مختلف به تأخیر افتاده است و مجلس همچنان منتظر اعلام برنامه تیم اقتصادی دولت می باشد.
کد خبر : ۱۶۸۴۸۲
نویسنده :
یارمحمدی

در حال حاضر مجلس شورای اسلامی منتظر اعلام برنامه تیم اقتصادی دولت آقای روحانی می باشد، اما هنوز از طرف آنها برنامه و هدفی مشخص نشده و به ارائه برنامه ششم توسعه موکول شده است.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: تاکنون چندین مرتبه قرار بر برگزاری جلسه ای بین نمایندگان مجلس، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی کشور بوده که متأسفانه بنا به دلایل مختلف به تأخیر افتاده است و مجلس همچنان منتظر اعلام برنامه تیم اقتصادی دولت می باشد.

سید حسن حسینی تأکید کرد: هنوز وزارت اقتصاد گزارش جامعی در خصوص برنامه هایش در جهت خروج از رکود ارائه نکرده است و ما منتظر برنامه ششم توسعه هستیم تا پس از آن شرایطی ایجاد شود تا رونق اقتصادی را در پی داشته ابشد.

وی افزود: دولت تاکنون اقدامات زیادی همچون کاهش نرخ سود و تسهیلات بانک ها و نرخ بهره وام مسکن و مواردی دیگر را انجام داده است، اما این تصمیمات اتخاذ شده علیرغم لازم بودن، کافی نمی باشد چرا که بازار در رکود عمیق فرو رفته و این رکود با انجام این تحرکات سطحی از بین نخواهد رفت.

حسینی تصریح کرد: در برنامه توسعه نرخ رشد 8 درصدی برای اقتصاد برآورد شده، اما رسیدن به این رشد اقتصادی نیازمند شخم عمیقی در رکود و ایجاد تحول در اقتصاد می باشد که متأسفانه تاکنون با وجود آنکه چند ماه از مهلت ریاست جمهوری آقای روحانی بیشتر باقی نمانده تحرک و تحولی واقعی را شاهد نیسیتم.

نماینده مردم شاهرود ادامه داد: سال جاری، سال اقتصادی مقاومتی است اما ساز و کار مناسب همچون قوانین و مقررات، ساختار و نیروی انسانی و مدیریت در اقتصاد بر مبنای این هدف تهیه و تدوین نشده است در حالی که اقتصاد مقاومتی نیاز به تحولی عمیق و بنیادین دارد اما هنوز با وجود گذشت 6 ماه از سال هیچ خبری از آن نیست.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با این حال دولت امیدوار است در نیمه دوم سال همراه با آزاد شدن منابع بلوک شده و تأمین منابع ارزی مورد نیازش تحرکی موقت در اقتصاد ایجاد کند، اما ما نباید فراموش کنیم که عمق رکود اقتصادی بسیار زیاد است و اگر اتفاقی هم صورت بگیرد به صورت موقتی و کوتاه مدت خواهد بود و بهبود شرایط نیازمند تغییر و تحول عمیق می باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
ما سهامداران خرد از مجلس فعلی هم گله مندیم چرا که با وضعیتی که در این سه سال این دولت وتیم اقتصادیش برای ما پیش آورده وخسارت سنگینی برای همه عزیزان شده باید وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس جوابگوی این همه خسارت به این مظلومان باشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
دولت برنامه اقتصادیش کجا بوده.طیب نیا اصلا نمیدونه بورس و تولید یغنی چی.فقط بلده سرمایه های ملتو تو بورس نابود کنه و در نتیجه تولید هم پولی گیرش نمیاد که کاربکنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
در این مملکت تا رانت هست و بخش عظیم دولتی بی بازده و نفت خوار هست اقتصاد اصولی هرگز پانخواهد گرفت. اقتصاد کنشهای ناشی از مبادله محصولات ناشی از تبدیل مواد خام به کمک علم و عمل است. در مملکت ما دهها میلیون نفر بدون هیچ عمل مفیدی با استفاده از رانت نفت محصولات ناشی از عمل هموطنان خود و کارگران خارجی را مصرف می کنند وهیچ نقشی در تولید محصولات جدید بر عهده نمی گیرند . به این صورت ما تا قیامت یک اقتصاد بیمار رانتی و نیازمند و دهها میلیون نفر کارگر فقیر و چند میلیون کارگر بیکار خواهیم داشت!!!و به این می گویند اقتصاد بیمار!!
فتحیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
دولت به قول خودش دو کار مهم انجام داده و هر دو انها هم اثری بر اقتصاد و رکود نگذاشته تازه بدتر هم شده / یکی برجام و دیگری کنترل تورم / برجام که فقط در حد حرف است و عملا اتفاق خاصی نیافتاده و تورم را هم که وقتی مردم توانایی خرید ندارند البته که خود به خود کنترل و حتی پایین میاید .اقای روحانی شک نکن که واقعا درحد اداره یک مملکت نیستی و از خودت یک جامعه خسته و افسرده و ناراحت باقی گذاشته ای / کاشکی همین امروز 4 سالت تمام میشد بلکه با امدن کاندیدای جدید این روند خسته کننده در اقتصاد کشور و بازار بورس به پایان برسد.
آستیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
برنامه دولت تدبیر و امید و تیم اقتصادیش همین است که بست نشستن و زل زدن به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در آمریکا و امیدوارند که طوری پیش برود که یک شک مثبت اقتصادی به ایران وارد شود! یعنی تدبیر و امید و تیم اقتصادی از این بهتر نمیشه که اقتصاد مملکت را فقط توسط شک درمانی با وقایع و رخدادهای تصادفی کشورهایی زنده نگاه داشت که ادعا میکنیم هیچ نیازی به آنها نداریم و اقتصادمان را میخواهیم مقاومتی و غیر وابسته به آنها کنیم.
امینی
ROMANIA
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
تحلیلی در بورس نداریم بعضی از سهام را اینقدر حبابی می کنند که 10سال دیگر هم به سهامدارش سود نمی رساند مثل وساخت ثنوسا خصدرا پلوله وپترو وخیلیهای دیگر بعضیها را اینقدر ذلیل می کنند تا کسی دور برش نرود یک مثال وبهمن در وسط تهران 110000متر زمین دارد اگر شرکت تولیدی بود ارزش چندانی نداشت چون سرمایگذاری هست فروش ان همش سود پس زمین فوق این شرکت وامسال این شرکتها مثل وملی. رابدون ریسک می کند وملی هم 100 تومان بود الان شده این
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
دولت که هیچ برنامه اقتصادی ندارد .تولید و صنعت و کشاورزی و خدمات همگی نابود شدن رفت. فقط بخش نزول خوری رونق هزاران درصدی داره.