بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
نمایندگان مجلس و وزیر اقتصاد و دارایی روز سه شنبه هفته جاری جلسه ای برگزار خواهند کرد که در این جلسه طیب نیا به سوالات برخی نمایندگان در خصوص وضعیت اقتصادی کشور پاسخ خواهند داد و برنامه های خود را برای نیمه دوم سال جاری عنوان خواهد کرد.
کد خبر : ۱۶۸۹۲۷
نویسنده :
یارمحمدی

کمیسیون اقتصادی مجلس دهم شورای اسلامی در نظر دارد جهت بهبود شرایط اقتصادی و پیرو آن بازار سرمایه طی هفته جاری جلسه ای با وزیر اقتصاد و دارایی برگزار کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: نمایندگان مجلس و وزیر اقتصاد و دارایی روز سه شنبه هفته جاری جلسه ای برگزار خواهند کرد که در این جلسه طیب نیا به سوالات برخی نمایندگان در خصوص وضعیت اقتصادی کشور پاسخ خواهند داد و برنامه های خود را برای نیمه دوم سال جاری عنوان خواهد کرد.

احمد محمدی انارکی در ادامه افزود: وزیر اقتصاد قبلاً نیز اعلام کرده بود که برای خروج از رکود 6 ماهه دوم سال جاری نسخه جدیدی ارائه خواهند کرد.

وی تأکید کرد: با آنکه بسته خروج از رکودی که سال گذشته ارائه شد دردی را از مردم، دولت و تولید کنندگان دوا نکرد و دستاوردی به دنبال نداشت، اما امیدواریم این بسته جدید و برنامه های دولت در این فرصت 6 ماهه باقی مانده از دوره نخست ریاست جمهوری آقای روحانی، نتیجه ای مطلوب و عملکرد بهتری داشته باشد تا هم اقتصاد از رکود خارج شود و هم به دنبال آن بازار سرمایه که با روندی نزولی و نوسانات منفی مواجه است، از این وضعیت رهایی یابد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: از طرفی قرار بر این بود تا مسئولین کمیته اقتصاد مقاومتی نیز در پایان شهریور ماه گزارشی از دستاوردها و عملکرد خود ارائه دهند که باید دید نتیجه کلی این گزارش به چه صورت می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به بحث مهم معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها شرکت های فعال در بازار سرمایه گفت: چند وقتی است که در مجلس این موضوع طرح شده و بررسی ها و صحبت های بسیاری در این خصوص صورت گرفته است با آنکه نتیجه نهایی این موضوع مهم هنوز مشخص نشده اما تلاش نمایندگان کمک به اجرایی شدن آن می باشد و در همین راستا پیگیری های لازم را انجام خواهند داد.

محمدی انارکی در خاتمه افزود: همانطور که چند روز گذشته مقام معظم رهبری اظهار خوش بینی و امیدواری از آینده اقتصادی کشور کردند همه باید نسبت به آینده و اتفاقاتی که در آن رخ می دهد امیدوار باشیم و تیم اقتصادی دولت نیز باید به خروج از رکود کمک کنند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
باسلام. وقتی شرکتی زیانده می باشد باافزایش سرمایه ای که می دهد دیگر قدرت به سوددهی نمی باشداول راه حل خروج اززیان را فراهم کنید بعد افزایش سرمایه بدهند وهرشرکتی باید نهایتن یک یا دو برابر سرمایه خود افزایش سرمایه بدهند ؟ بعضی ازشرکتها 400یا1000برابرسرمایه خود افزایش سرمایه می دهند دیگر قادربه سرپاماندن نیستن چون سودی باسرمایه فعلی ندارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا
-
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
این جلسه راجع به FATF است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
وزیر اقتصاد اقتصاد مملکتو نابود کرد بخصوص بورسو.
آستیا
-
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
تنها راه نجات اقتصاد و بخش تولید و بازار سرمایه استیضاح طیب نیاست. بیخود سعی نکنید با حرف و وعده های تکراری و پوچ ایشان مردم را بیش از این سر کار بگذارید و تتمه سرمایه شان را از جنگشان بیرون آورده و به جیب دولتی بریزید که تنها کاری که کرده آن هم فقط برای مصلحت نظام یک امضاء پای یک چیزی به اسم برجام بوده که تا کنون هیچ دستآوردی برای مردم و بخش تولید و بازار سرمایه نداشته.
فتحیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
آقایان نماینده مردم به وزیر طیب نیا بگویید که دولت چگونه است بودجه برای سیل زدگان و زلزله زدگان تصویب میکنند . ما سهامداران بورس هم هستی و دارایی کل زندگیمان را از دست داده ایم و گول دولت و وزراش راخوردیم اگه سهامداران به اولین صحبت وزیر اقتصاد سهم خریده باشند العان بیش از 100 درصد در ضررند والله ما هم مثل سیل و زلزله زندگی و اندک دارایی مان را از دست داده ایم و هیچ امیدی هم به بقیه زمان دولت نداریم .
آستیا
-
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
تنها راه نجات اقتصاد و بخش تولید و بازار سرمایه استیضاح طیب نیاست. بیخود سعی نکنید با حرف و وعده های تکراری و پوچ ایشان مردم را بیش از این سر کار بگذارید و تتمه سرمایه شان را از جنگشان بیرون آورده و به جیب دولتی بریزید که تنها کاری که کرده آن هم فقط برای مصلحت نظام یک امضاء پای یک چیزی به اسم برجام بوده که تا کنون هیچ دستآوردی برای مردم و بخش تولید و بازار سرمایه نداشته.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
دوستان عزیزوجناب ناشناس محترم.افزایش سرمایه چندحالت دارد.1-تجدیدارزیابی بدین معنی که امسال ارزش یک ساختمان دریک شهرکوچک امسال 100میلیون تومن است ولی بعدازپنج سال سیصدمیلیون میشوداین سرمایه مال سهامداران است.بانکهاوتمام شرکت هابایدلاقل دردوسال یک تجدیدقیمت داشته وبه سهام سهام داران افزایش دهد.شرکتی که سودنمی دهدوتجدیدارزیابی نمیکند.دراصل به سهامداران حق کشی میکند.وسهامداران درصورت نیازسهام خودرابدون اینکه سودی گرفته باشدمفت میفروشد.اینجاست که حتی لازم است هرسال تجدیدارزیابی ازابنیه وسرمایه گذاری های جدیدداشته وبه سهام سهامداران افزایش دهند.
2-افزایش سهام ازذخیره وازاندوخته هاست که این نیزنبایدباتعلل به تعویق افتد.3-افزایش ازآورده که این سرمایه سریعا به سهام تبدیل میشود.بااین حال بعضی ازشرکت ها تعلل دردادن این سهام داشته وپول سهامداران رابلوکه میکنند.نمونه اش رابانک پاسارگاددرسال گذشته انجام داد.
4-افزایش سهام ازارزیابی بایدتوسط دولت بدون مانع درموردمالیات بایدبه داراندگان سهام داده شود.زیراکه ارزش سهام ویاملک بالارفته وسهامدارتنهاارواق آنرامیگیرد.دراصل خریدوفروشی صورت نمی یابد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
بی جهت به این وان دری وری نگویید اگر قدرت دست شما هم بود ومتدین ساختگی بودید بعد از تجمع پول وثروت به هر طریق بود سعی می کردید برای خود نمایی ونمایش خود بدیگران از ذست رنج دیگران برای خود بکار بگیرید حال این یک اخترا باشد یا دست رنج افراد ضعیف چون شما قدرت دارید انها نمی توانند ثابت کنند پس با این حساب سهام هم یکی از انهاست چون توان دارند با فروش اندک در قیمت پایین سهم شما را خیلی راحت می دزدند( ببخشید می خرند ) ایا این مدیران چند صباح دیگر نیستند نباید بفکر اینده خود باشند بغل دستی من می گوید پس بیمارانی که در بیمارستان ها به دلیل نداشتن وسع خرید دارو از ناصرخسرو تلف می شوند چه من گفتم به طیب نیا چه می خواستند ان ها هم از این کار ها بکنند چالا کو تامردن ان دنیا را کی دیده تولید کننده ها این همه سال وقت داشند بجای تولید از چین ومالزی جتس وارد کنند وبفروشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
افزایش سرمایه ای که سوداور نیست فقط گمراه کردن و گول زدن سرمایه گزار است مثلا شرکت ملی مس از محل افزایش سرمایه خط انتقال آب اجرا می کند یا چادرملو با افزایش سرمایه شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا می کند اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهری وظیفه دولت است و چه سودی برای سهامدار دارد که با سرمایه من سهامدار شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا شود
ناشناس
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
درست می گویید افزایش سرمایه ای که از آن سودی در نمی آید فایده ندارد و همه اش حرف و بامبول بازی است شما درست می گویید و اجرای خط انتقال آب و جاده وظیفه دولت است و قرار نیست با پول سهامدار جاده و خط انتقال آب و شیکه فاضلاب اجرا شود اینها همه اش خوب است اما نه با پول من سهامدار مگر بورس خیریه است که ما پول بدهیم تا شبکه فاضلاب اجرا شود
ناشناس
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
خه خه خه شرکتها به فکر آخرت سهامدارها هستند و از فردا تاپیکو با پول سهامدارها در مناطق محروم بیمارستان می سازد و بعد پولش را جز افزایش سرمایه می کند
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
افزایش سرمایه از ارزیابی داراییها باید برای 5 سال اینده بدون مالیات تایید و تصویب بشه
اخه شرکتی که چند ده سال پیش با سرمایه 10 میلیارد تومان تاسیس شده والان داره سود یک میلیارد تومنی میده درصورتی که داراییهاش در حال حاضر بیشتر از 100 میلیارد تومنه باید سرمایه اش بروز بشه تا واقعیت تولید داخلی و سود دهی این شرکت ها برای مردم روشن بشه
بازار سرمایه نباید جای شرکت هایی با سرمایه مثلا 10 میلیارد تومن باشه بابا یه خونه تو تهران بالای 30 میلیارد تومان قیمت داره اونوقت ....
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
حتي يك شركت زيان ده را نميتونيد مثال بزنيد بعد از تجديد ارزيابي به سود دهي رسيده باشد.....تو بورس اشتباه رايج شده كه تجديد لرزيابي يعني سود رسيدن سهم....فقط سفته بازها با چاق شدن سهام به نوايي ميرسند....وگرنه كارگر كارخانه و مردم عادي هيچ نفعي نميبرند....ما الان دهها كارخانه زيانده داريم كه اگر دولت از عواقب اجتماعي ان نميترسيد بايد درش را ميبستند و زمين را ميفروختند تا بلكه از منجلاب بدهي دربياند
رضا
RUSSIAN FEDERATION
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
دراین جلسه هیچ خروجی دیده نمیشود
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
سلام-دوستان تجدیدارزیابی هیچ ربطی به ورشکستگی وسودآوری کلان شرکت هاندارد.
آن جای خودرادارد.تجدیدارزیابی یعنی اینکه باسرمایه های ما امسال یک ملک راخریده
ودرآن ساختمان وکارخانه راه انداخته اند.مثلا قیمت تمام شده 5میلیاردتومن تمام شده است و5میلیاردرابصورت سهام 100تومانی بماهاداده اندولی اکنون بعدازدویاسه سال ارزش این ملک واین کارخانه 20میلیاردمیشوداینجاست که این ملک وساختمان ارزیابی مجددمیشود وارزش جدیدآن بصورت سهام به سهامداران داده میشودیعنی سرمایه گذاری سرمایه گذاران بایدبصورت سهام داده میشود.ولی اگرتعلل شودامکان داردتعدادی به پول نیازداشته باشدوسهام خودرابفروشداگردیراین ارزیابی انجام گیردسرمایه گذارمتضررمیشود .دراین مورددولت لازم است هئیت مدیره راملزم به ارزیابی نموده وبه این ارزش گذاری مالیات نبندد.بانک هااکنون چندین سال است این تجدیدارزیابی مجددرانکرده انداگراین کارصورت گیردسهام ارزش پیدامیکند.
مهدی
RUSSIAN FEDERATION
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
تجدید ارزیابی از یک لحاظ میتونه مثبت باشه.
برای گرفتن تسهیلات معمولا شرکتها سهامشون رو وثیقه میکنند. با تجدید ارزیابی امکان اخذ این تسهیلات بهتر فراهم خواهد شد که مشکل اساسی اکثر شرکتها هم فعلا نقدینگی هست.