بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:

بسته جدید خروج از رکود در راه است

طی جلسه هفته گذشته به بررسی موضوع FATF پرداخته و به دلیل طولانی شدن این بحث، در خصوص رفع مشکلات بانک ها و بازار سرمایه سخنی به میان نیامد. البته قرار بر این است تا طی هفته های آتی جلسه دیگری وزیر اقتصاد با اعضای کمیسیون اقتصادی برگزار کند تا برنامه های خود را در خصوص رکود اقتصادی و بازار سرمایه ارائه کنند.
کد خبر : ۱۶۹۳۴۰
نویسنده :
یارمحمدی

در جلسه هفته گذشته وزیر اقتصاد و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار بر این بود تا در خصوص رفع مشکلات بانک ها، سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان امور مالیاتی بررسی های لازم انجام شود. اما طبق گفته های یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این جلسه در رابطه با برنامه های دولت برای بازار سرمایه هیچ سخنی به میان نیامد.

نمایده مردم رفسنجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم شورای اسلامی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز گفت: طی جلسه هفته گذشته به بررسی موضوع FATF پرداخته و به دلیل طولانی شدن این بحث، در خصوص رفع مشکلات بانک ها و بازار سرمایه سخنی به میان نیامد. البته قرار بر این است تا طی هفته های آتی جلسه دیگری وزیر اقتصاد با اعضای کمیسیون اقتصادی برگزار کند تا برنامه های خود را در خصوص رکود اقتصادی و بازار سرمایه ارائه کنند.

احمد محمدی انارکی در ادامه افزود: به نظر می رسد طی 6 ماهه دوم سال جاری دولت بسته جدید خروج از رکود اقتصادی را ارائه دهد تا اندکی از فشار رکود حاکم بر اقتصاد کشور کاسته شود. اما متأسفانه تاکنون هیچگونه اقدام اساسی از این جهت صورت نگرفته است، ولی حتماً باید تیم اقتصادی دولت یک برنامه برای بهبود شرایط فعلی ارائه کند.

وی تأکید کرد: باید دولت در جهت به حرکت درآوردن چرخه اقتصاد و تولید کشور چاره ای بیاندیشد. خصوصاً برای بهبود رکود حاکم بر بازار سرمایه، چرا که این بازار مکانی مورد اطمینان برای سرمایه گذاران و مردم عادی می باشد و نباید اجازه داد که سایه این رکود بر بازار سرمایه بیش از این سنگین شود.

محمدی انارکی تصریح کرد: دولت خود بر این موضوع واقف است که اگر طی 6 ماهه دوم امسال چاره ای برای خروج از رکود اقتصادی اندیشیده نشود با بحران مواجه خواهیم شد. البته همانطور که عنوان شد به نظر می رسد دولت در ماه های پایانی چهار سال نخست ریاست جمهوری اقداماتی در جهت بهبود شرایط اقتصادی انجام دهد.

این نماینده مجلس در خصوص موضوع تمدید معافیت مالیاتی شرکت ها جهت اجرای برنامه افزایشی سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به عنوان یک معضل و دغدغه اصلی بازار سرمایه و شرکت ها گفت: تاکنون این موضوع در جلساتی که برگزار شده مورد بحث قرار نگرفته، اما در این خصوص بازنگری و پیگیری های لازم از طرف اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس انجام خواهد شد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فتحی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
واقعا خسته و افسرده شدیم دولت حرف از خروج از رکود و رشد چند درصدی میزند نماینده مجلس وزیر اقتصاد را ازش میخواهد برای خروج از رکود برنامه هاش را بگوید و از طرفی طی این سه سال بسته های زیادی را شعار دادند برای خروج از رکود اما نه در کف جامعه خبری هست و نه در بازار بورس که نشانه هایی از رونق ببنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
هنوز ار رو کود عبور نکردین.این چه کودیه که نمی تونین ازش عبور کنین.
آستیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
رای سهامداران حقیقی خرد و متضرر هم که بارها حرف و وعده های پوچ این دولت و وزیر اقتصادش را شنیدند و بیشتر و بیشتر در ضرر فرو رفتند از هم اینک برای انتخابات ریاست جمهوری سال اینده آماده است، البته آنها هنوز نمیدانند چه کسی را میخواهند، اما بخوبی میدانند که چه کسی را نمیخواهند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲
تحریک تقاضا = پرداخت مطالبات پیمانکاران عمرانی با انتشار اوراق خرانه اسلامی توسط دولت
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
این دولت محترم دولت تدبیر وشعار است این همه مردم در دولت کنونی در بازار سرمایه نیست ونابود شدند آخر سوال اینجاست این همه پول از بازار سرمایه کجا رفت به بهانه جلوگیری از تورم اقتصاد این کشور تعطیل شد مثال شهری از بابت ترافیک رنج میبرد آیا میتوان از آمدن کلیه وسیله به خیابان جلوگیری کرد وبعد گفت ما مشگل ترافیک را حل کردیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
اعطای وام ۵۰ میلیون تومانی خوداشتغالی به مهندسان مجری و ناظر نظام مهندسی ساختمان توسط صندوق کارآفرینی امید, اعطای وام خرید لپ تا ب و تبلت و لوازم اداری به اعضای نظام مهندسی ساختمان