بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
مدیرعامل شرکت کارگزاری توسعه سرمایه دنیا عنوان کرد:

رشد 2 هزار واحدی شاخص کل

قراردادهای خودروسازان ایرانی با فرانسوی ها، صحبت تازه ای نیست و هنوز اطلاعات و جزئیات دقیق تری از آن ارائه نشده است، اما اگر بعد از گذشت مدتی آثار مالی این قراردادها بر شرکت های خودرویی آشکار شود یا جزئیات بیشتری از این همکاری ها آشکار شود شاید بتواند بازار را تحت تأثیر قرار دهد، اما نباید از این نکته غافل ماند که این مسائل در بلند مدت قطعاً بر بورس اثر گذار خواهد بود.
کد خبر : ۱۶۹۷۱۰
نویسنده :
یارمحمدی
طی چند روز گذشته مباحث پیرامون اجرایی شدن قراردادهای شرکت های خودرویی در بین اهالی بازار سرمایه شدت گرفته است، اما نکته مهم عدم رشد قیمت سهام این شرکت هاست که در این رابطه باید گفت، این قراردادها و اخبار مربوط به آن از مدتی قبل پیش بینی شده بود، بورس را تحت تأثیر خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت کارگزاری توسعه سرمایه دنیا ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: قراردادهای خودروسازان ایرانی با فرانسوی ها، صحبت تازه ای نیست و هنوز اطلاعات و جزئیات دقیق تری از آن ارائه نشده است، اما اگر بعد از گذشت مدتی آثار مالی این قراردادها بر شرکت های خودرویی آشکار شود یا جزئیات بیشتری از این همکاری ها آشکار شود شاید بتواند بازار را تحت تأثیر قرار دهد، اما نباید از این نکته غافل ماند که این مسائل در بلند مدت قطعاً بر بورس اثر گذار خواهد بود.

حسنعلی بشارت احسانی در ادامه با اشاره به بحث الزام تک نرخی شدن ارز در بودجه سال 96 گفت: با وجود وعده های زیادی که در خصوص تک نرخی شدن ارز داده شده، تاکنون این امر عملیاتی نشده ولی از دیدگاه کلان بر اقتصاد کشور بسیار اثر مثبت دارد و می تواند پیرو آن بر بازار سرمایه نیز تأثیر گذار باشد و بحثی خوب و قابل استقبال می باشد.

وی ادامه داد: تک نرخی شدن ارز طبعاً بر صنایعی که صادراتشان بیشتر از واردات می باشد اثر ویژه ای خواهد داشت. چرا که یکسان سازی ارز بالاتر از نرخ مبادله ای خواهد بود و از این امر شرکت هایی که به صورت مستقیم زیر نظر دولت فعالیت دارند، منتفع خواهند شد و شرکت های وادرات محور و آن دسته مجموعه هایی که مصرف ارزی دارند تحت فشار قرار می گیرند. به طور کل اجرا شدن این دستور و ارز تک نرخی یک اقدام مهم و مثبت برای بازار بورس خواهد بود.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: به طور کلی دید من نسبت به آینده بازار سرمایه اگر اتفاق غیر مترقبه ای رخ ندهد، نسبتاً مثبت می باشد اما انتظار رشد قابل توجه و با شیب زیاد نمی رود.

بشارت احسانی تصریح کرد: انتظار می رود برآیند نوسانات مثبت و منفی بازار سرمایه رو به جلو و تا پایان سال شاخص کل بورس حدود 2 هزار واحد از محدوده فعلی خود رشد داشته باشد.

وی در خاتمه به سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه پیشنهاد کرد: پیش بینی هایی که در خصوص رشد قیمت نفت یا تثبیت آن در محدوده فعلی وجود دارد، می تواند درآمدهای اقتصادی را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین به سرمایه گذاران خرید محتاطانه در برهه زمانی فعلی پیشنهاد می گردد خصوصاً در آن دسته صنایعی که صادرات محور هستند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
آستیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
ما آخرش نفهمیدیم این حقوقی خودرو با این عملکردش که از هر فرصتی و در هر شرایطی فقط برای سرکوب سهم استفاده میکنه ایا برای نیروهای ستون سوم دشمن کار میکنه؟ یا اینکه آقای شاهپور محمدی کلا با این نماد مشکل اساسی داره که از همون اول شروع کارش یکباره سرو کله این حقوقیهای گمنام ستون سومی پیدا شد که مدام مشغول دستکاری روند سهم و در نتیجه کل گروهش هستند و ناظر هم خودشا زده به کوچه علی چپ؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
همین روزها جنگ سوریه شدت می گیره و بورس های تمام دنیا ریزش خواهند کرد از جمله بورس ایران
امیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
فرمایشات قبول
به شرطی که
در منفی ها فرافکنی نکنی
اگر ومگر نیاری درآنروزها (منفی ها) پیدات بشه