بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
گروه ایران خودرو در حالی طی هفته گذشته با ارسال نامه ای روی سامانه کدال رسماً نسبت به برنامه های خود جهت واگذاری بلوک بانک پارسیان شفاف سازی کرد که این مجموعه فراخوان واگذاری سهام بانک پارسیان را نیز در روزنامه های معتبر منتشر کرد. از این رو تحقق زمزمه ها و برآوردها برای تحقق فروش بخشی از دارایی های "خودرو" که طی چند وقت اخیر بارها مطرح شده بود، بیش از پیش تقویت یافت.
کد خبر : ۱۷۱۵۱۶
نویسنده :
جمشیدی
دومین روز از معاملات هفته جاری در حالی آغاز شد که انتشار اخبار مختلف در گروه خودرو سبب گردید تا بار دیگر نگاه فعالان بازار سرمایه به سمت برخی از شرکت های فعال در این گروه معطوف شود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، گروه ایران خودرو در حالی طی هفته گذشته با ارسال نامه ای روی سامانه کدال رسماً نسبت به برنامه های خود جهت واگذاری بلوک بانک پارسیان شفاف سازی کرد که این مجموعه فراخوان واگذاری سهام بانک پارسیان را نیز در روزنامه های معتبر منتشر کرد. از این رو تحقق زمزمه ها و برآوردها برای تحقق فروش بخشی از دارایی های "خودرو" که طی چند وقت اخیر بارها مطرح شده بود، بیش از پیش تقویت یافت. تا بدان جا که در پی این امر تحقق گمانه زنی هایی مبنی بر واگذاری سایر دارایی های این مجموعه همچون عرضه بلوک "خگستر" مطرح شد.

علاوه بر این، شرکت ایران خودرو دیزل در شرایطی که مدت هاست نماد معاملاتی آن متوقف شده، آگهی مزایده فروش بلوک 17 درصدی سهام شرکت تولیدی و خدماتی تجارت ستاره ایران به ارزش پایه هر سهم حدود سه میلیارد ریال را روی سامانه کدال منتشر کرد و شرایط شرکت در این مزایده را عنوان نمود. البته به نظر می رسد می بایست منتظر ماند تا در نهایت برنامه های ایران خودرو و زیر مجموعه های آن جهت فروش دارایی ها محقق شود تا اثرات درآمدی آن بر این مجموعه ها مشخص گردد.

در این شرایط، طی معاملات روز جاری شاهد افزایش تقاضا در سهام شرکت پارس خودرو و حق تقدم های ناشی از اجرای برنامه افزایش سرمایه آن هستیم. از این رو در حالی که دیروز "خپارس" پس از اجرای برنامه افزایش سرمایه 235 درصدی با کاهش ارزش سهام به تابلوی معاملات بورس بازگشت و حق تقدم های آن بازگشایی شد، امروز "خپارس" و "خپارس ح" با تقاضای میلیونی سهامداران مواجه شده اند.

در این شرایط بسیاری از فعالان بازار سرمایه و کارشناسان معتقدند که رفته رفته تحولات و تحرکاتی در گروه خودرو در حال رخ دادن است و شاید رالی صعودی این گروه با بازگشت لیدر آن یعنی شرکت سایپا به بورس آغاز گردد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
اگر سهامداران عمده بزارن سهم رشد کنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
بارها دم خروس را دیدیم و دیگر باور نمیکنیم. ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان. از اول سال تا حالا تو سهام خودرویی 70درصد ضررکردیم.