بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
بازار سرمایه طی دوره طولانی دچار رکود و رخوتی شده که تاکنون هیچ یک از عوامل داخلی و خارجی همچون کاهش نرخ سود سپرده های بانکی، ارائه بسته خروج غیر تورمی از رکود و نیز اجرای طرح برجام نتوانسته سبب برون رفت بورس از روند نزولی مداوم شود.
کد خبر : ۱۷۱۸۲۶
نویسنده :
جمشیدی

همواره عوامل و رویدادهای مختلفی بر روند معاملات بازارهای مالی بویژه بازار سرمایه اثر گذار است و در این میان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یکی از این رویدادها به شمار می رود. آنچنان که چندی پیش برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشور آمریکا به دلیل حساسیت و اثر گذاری نتایج آن بر سرنوشت اجرای برجام برای دوره ای کوتاه مدت بر کلیت بازار سرمایه اثر گذاشت.

بر اساس گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه طی دوره طولانی دچار رکود و رخوتی شده که تاکنون هیچ یک از عوامل داخلی و خارجی همچون کاهش نرخ سود سپرده های بانکی، ارائه بسته خروج غیر تورمی از رکود و نیز اجرای طرح برجام نتوانسته سبب برون رفت بورس از روند نزولی مداوم شود. بر این اساس در شرایطی که دولت و حتی متولیان بازار سرمایه توجهی به این بازار و پتانسیل های آن برای رشد و بالندگی ندارند، چشم امید سهامداران متضرر و نا امید بورس به انتخابات ریاست جمهوری کشورمان که 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود، معطوف شده تا شاید دولت و دولتمردان جهت مناسب جلوه دادن عملکرد خود در عرصه اقتصادی نیم نگاهی به بازار سرمایه داشته باشند و برای مدتی روح امید و شادابی در بازار سرمایه دمیده شود و اندکی از زیان های هنگفت اهالی شیشه ای جبران گردد.

در همین راستا این پایگاه خبری نظرسنجی با محوریت اقدامات و برنامه های احتمالی دولت پیرامون بازار سرمایه در زمان انتخابات ریاست جمهوری کشور برگزار نمود.

به نظر شما دولت در آستانه انتخابات در اقتصاد و بازار سرمایه کشور با استفاده از محرک های خاص رونق ایجاد خواهد کرد؟

تنور سرد بورس در دوره انتخابات گرم خواهد شد؟!

تعداد کل آراء: 3,873

همانطور که از جدول بالا مشخص است، بیش از 3500 نفر در این نظرسنجی شرکت کرده اند که از میان آنها حدود 38 درصد از آراء به گزینه اول رأی داده اند و بر این باورند که دولت در آستانه انتخابات حتماً برنامه هایی جهت ایجاد رونق در بورس اجرایی خواهد کرد. البته این موضوع با توجه به تجربه اهالی بازار سرمایه در دوره های انتخاباتی قبل چندان دور از ذهن نیست. چرا که سهامداران به خوبی خاطره خوش دوره انتخابات اخیر را به خاطر دارند که قبل از برگزاری انتخابات نقدینگی جدید و تقاضا برای خرید سهام در بورس ایجاد شده بود و در عین حال پس از مشخص شدن نتایج انتخابات با توجه به برگزیده شدن کاندیدای مورد قبول اغلب اهالی بازار سرمایه روندی رو به رشد و صعودی را سپری کرد و بموجب آن بازدهی مطلوبی را نصیب اغلب سهامداران نمود.

گزینه دوم نیز حدود 34 درصد از آراء را به خود اختصاص داد و این گروه از فعالان بازار سرمایه معتقدند که دولت حتی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به منظور جلب نظر سرمایه گذاران هیچ اقدامی انجام نمی دهد و بازار سرمایه در این دوره نیز در سراشیبی نزول خواهید بود، به نظر می رسد این دیدگاه از عملکرد دولت فعلی در خصوص حمایت از بازار سرمایه و سهامداران طی ماه های گذشته و برآورد نشدن انتظارات آنها در این خصوص نشأت می گیرد. چرا که در این مدت شاهد تقویت بازار پول و جذب مبالغ قابل توجهی سپرده توسط بانک ها و موسسات مالی و اعتباری بودیم و بازدهی بدون ریسک بانک ها سبب شد تا بازار سرمایه در مقابل بازار پول کمتر عرض اندام کند. در این شرایط تغییر سیاست های سازمان بورس در پی تغییر رییس آن سبب شد تا در بازار سهام، بازار اوارق بدهی بسط و گسترش یابد و بخش عمده ای از حجم و ارزش معاملات به اوراق با درآمد ثابت اختصاص یابد.

مابقی آراء از آن گزینه سوم می شود و 24 درصد از بیش از 3500 نفر امیدوارند تا در دوره برگزاری انتخابات دولت اقدامات کارآمدی را در راستای رشد و بالندگی بازار سرمایه به اجرا درآورد. به عبارت بهتر می توان گفت با احتساب آراء اختصاص یافته به گزینه اول و سوم اغلب شرکت کنندگان در این نظرسنجی در انتظار روزهای سودآور و سبز در بازار سرمایه همزمان با انتخابات ریاست جمهوری کشورمان هستند.

باید دید که کدام دیدگاه همسو با سیاست های دولت در زمان برگزاری مهمترین انتخابات در کشور خواهد بود و آیا تنور سرد بورس در دوره انتخابات گرم خواهد شد یا نه؟


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
بنده فکر نمی کنم که بازار نزدیک انتخاب هم رشد کند
ناشناس
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
دولت بهره کافی رو این چند ساله از بورس برده و خیالش راحته
ایشنتین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
بورس مملکتی که بخواهد اینجوری فعالیت کند همان کن فیکون شود بهتر است
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
اگر گزینه اول درست بود باید از همین ماه استارت زده میشد چون چندین سال رکود در بازار سرمایه زمان کمی نبود زمان زیادی هم به انتخابات ریاست جمهوری نمانده ورقیبان آقای روحانی آماده هستند تا با وضع اقتصادی موجود که دمار از روزگار بازار سرمایه در آورده به رقابت بپردازند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
اغلب سهم ها در کف قیمتی 2-3 ساله خودشون هستن ولی هنوز جذاب به نظر نمیرسن!
واین بسیار خطرناک هستش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
بورس نیوز از مفتفروشی تقدمهای رنا و زدن جیب سهامداران خرد گزارش تهیه کنید.طبق قانون تجارت تقدمها باید به بهترین قیمت فروخته شود که مدیران گروه سایپا با حداقل کردن قیمت دارن مال خود میکنن.
فتحیان
RUSSIAN FEDERATION
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
وقتی بازار بورس دررکود و کف 3 ساله پیش خودش است یعنی اینکه هنوز اقتصاد در رکود است به هر حال بازار سرمایه وقتی رشد میکند که اتفاقی در عملکرد و درامد شرکت ها افتاده باشدو یا لااقل در اینده اتفاقاتی بیفتد ولی وقتی بازاری بی حال و اعصاب خرد کن داریم یعنی نه اقتصاد داریم و نه رکود برطرف شده و نه دراینده خبری میشود؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
امروز تو ۵ دقیقه اول سهام ها کلی افت قیمت داشتند ، خبر مهمی شده و من خبر ندارم !!!!!!؟؟؟؟؟؟
با این کاهش های وحشتناک ، حتی اگر موقع انتخابات رشدی هم صورت بگیرد ما همچنان در ضرر هستیم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
امروز چرا همه فروشنده شدن؟ نكنه ميخوان دلار بخرن؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
نخیر، پول دست اصولگرایان است. در ابتدای دولت روحانی اصولگرایان که قبلا بازار را پایین آورده بودند عمدا بازار را بالا بردن تا سهام خود را بفروشند و از طرفی روحانی را فریب دادند که مردم را دعوت به بورس کنند ، انوقت بورس را با سر به زمین کوبیدند . الان هم همان کار را خواهند کرد. برای اینکه با تمام اهرم های که دارند روحانی را به خاک سیاه بنشانند ، بورس را دم انتخابات پایین می آورند و اگر موفق نشدند بعد انتخابات بالا می برند تا سهامشان را بفروشند.
سید
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
اقای محترم نمیشه گناه این دولت را گردن دولت قبلی انداخت چرا که بودجه کشور دست دولت فعلی است در ضمن کارشناسان اقتصادی مستقل پیامد مسایل اقتصادی را به دولت اعلام کرده بودند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
سلامشک نداشته باشید دلار حرکت خواهد کرد به سمت 4500 تومان به دلیل همدلی ابلهانه دولت ومجلس در راس همه مفاسد دلار دیکر دست دولت نیست وتوانائی مهار دلار را ندارد ومنتظر دلار 6000تومانی باشید تا انتخابات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
بورسی جان اگر گزارشهای منفی شرکتها به علت قریب به ورشکستگی بودن نباشه و اگر حقوقی های سهام بجای فروش آبشاری دست به خرید سهام و حمایت از سهم بزنند بازار دچار این رخوت و برباد رفتن سرمایه ها نمیشه . البته با یک سطل ماست دریا دوغ نمیشه ولی اگر میشد چی میشد. قدر مسلم حسن مچکریم از ما رای میخواد و خیلی ساده لوحانه است که فکر کنیم اجازه میده هفت هشت میلیون رای از دستش بپره
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
اصلا دیگه خبری نیست

تموم شد !


حتی 5 دقیقه به انتخابات هم مونده بازار رشد نمی کنه !!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
ن هر کسی که رقیب جدی روحانی باشد و به بازار سرمایه اهمیت دهد مفت در ستاد انتخاباتی اش فعالیت خواهم کرد. هر چند می دانم نانوشته دولت ها 8 ساله اند.
عدم رای به این دولت جواب بازی کثیف دولت علیه بورسیان است.
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
10 میلیون کد بورسی داریم یعنی 10 میلیون نفر انسان واجد شرایط رای دادن رقم کمی نیست در صورتی که ما 36 میلیون مشارکت کننده داشتیم در دوره قبل .. یه جامعه اماری ناراضی به گمانم
علی
ROMANIA
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
من که زندگیم نابودشد ایشالابورس هم نابود بشه
محمود پورمحمد
UNITED STATES
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
1) درکدام برهه از تاریخ سراغ دارید که نمادهای بورسی بمدت طولانی و بدون هیچ استدلالی متوقف شده باشند ؟!!! 2) کدام کشور را میشناسید که اخرا با سود 25 درصد سازمان بورس و متولیان ان سهام ازاد را به ورطه نابودی بکشانند ؟!!!! 3) کجای دنیا ناظر بورس فقط نظاره گر رفتار رانتی و کد به کد و......باشد ؟!!!! 4) کجای دنیا شاخص در کمتر از یک ماه 1500 واحد افت داشته باشد و رئیس ان همچنان بر مسند قدرت باشد و ......
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
پس بدون هیچ نگرانی وعده سال دیگه رودادن . حیف از عمری که بی دقت گذشت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
بزک نمیر بهار خواهد آمد کمپوزه با خیار خواهد آمد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
بعضی از پیام دهندگان دولت قبلی را متهم اصلی ذکر کرده اند درست است نفری یک قطعه زمین در یک مکان بسیار فقیر وعقب افتاده خریده بود همه سرزنش می کردند کلاه گذاشت سرت ایشان با مدیریت مشاوران ذبده انجا را بهترین نقطه کرده ختی همسایگان نیز با مشاورت ایشان به اب ونانی رسیده اند