بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

تحلیل تکنیکال صنعتی "غبشهر"

در هفته‌های اخیر، یکی از گروه‌هایی که اصلاح قیمتی خوبی را رقم زده است، گروه غذایی بوده است. این گروه بی حاشیه که همواره در بلند مدت سهام‌داران خود را شیرین کام کرده است، هم اکنون به لحاظ تکنیکی، بار دیگر مستعد صعود قرار گرفته است.
کد خبر : ۱۷۲۳۱۹
در نمودار قیمت سهام شرکت صنعتی بهشهر با نماد معاملاتی غبشهر در چارچوب زمانی روزانه، همان طور که در تصویر نشان داده شده است، شاهد این هستیم که قیمت پس از اصلاح ۷۸ درصدی از قله ۳۲۰ تومان، بار دیگر از محدوده ۲۳۰ تومان الی ۳۰۰ تومان، رشد قیمتی را تجربه کرد و حالا بیش از ۵۰ درصد این صعود را اصلاح نموده است. در نگاهی به ترکیب امواج باید بگوییم که رشد قیمت اخیر بیشتر به موج ۱ شبیه است و اگر چنین باشد، باید بگوییم که محدوده قیمتی فعلی، پتانسیل بالایی برای خاتمه موج ۲ دارد.

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، این محدوده که بر خط میانی چنگال که به نوعی خط تبدیل سطح غیر افقی نیز تلقی می‌شود و واکنش‌های قیمت به آن در گذشته قابل اهمیت بوده است، واقع است، اعتبار بالایی داشته و انتظار می‌رود با توجه به آنکه محدوده فیبوناچی ۵۰ الی ۶۱ درصد اصلاحی حرکت صعودی اخیر نیز بر آن منطبق است، قیمت را حمایت نموده و در مسیر صعودی قرار دهد.

تحلیل تکنیکال صنعتی

در نگاهی مو شکافانه‌تر اما باید بگوییم که اگر به هر دلیلی قیمت افت بیشتری را تجربه کند، محدوده قیمتی ۲۳۰ تومان که بر کف کانال صعودی و تراز ۷۸ درصد فیبوناچی اصلاحی منطبق است، می‌تواند در نقش حمایتی قوی‌تری ظاهر شده و قیمت را با صعود همراه نماید.

صعود قیمت زمانی می‌تواند توسط خریداران کم ریسک نیز مورد توجه قرار گیرد که قیمت موفق شده باشد از سطح مقاومتی ۲۸۳ تومان، در همین چارچوب زمانی، عبور نموده باشد.

جمع‌بندی:

در محدوده ۲۶۰ تومان که محدوده قیمتی فعلی است، و محدوده قیمتی ۲۳۰ تومان، سطوح حمایتی خوبی را پیش روی قیمت داریم که انتظار داریم یکی از این محدوده‌ها، سطح خاتمه موج دوم باشد. شکسته شدن ۲۸۳ تومان، تأییدی بر قرار گیری قیمت در مسیر رشد است و در این صورت می‌توان انتظار رشد قیمت تا سقف قبلی در ۳۲۰ تومان را داشت.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مصطفی پازوکی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
همه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
سلام
چنگال کشیده شده درست نیست و اط رف دیگه نقاط تشکیل دهنده چنگال نباید از نظر زمانی خیلی با هم فاصله داشته باشند