بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
پاسخ یک مقام آگاه به خبرنگار بورس نیوز:

بلوک "خکاوه" را پس از مذاکره با خریداران آگهی می کنیم

در راستای سیاست این شرکت مبنی بر واگذاری دارایی ها و املاک مازاد گروه سایپا، برنامه فروش شرکت سایپا دیزل از ابتدای سال جاری به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام مذاکرات با خریداران بالقوه، آگهی عرضه سهام شرکت یاد شده در تاریخ 1395.05.26 از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار و به قیمت 1630 ریال به ازاي هر سهم برای عموم منتشر شد که به دلیل افت قیمت نماد در بازار سرمایه و فضای منفی بورس، علیرغم مذاکرات صورت پذیرفته، درخواستی مبنی برخرید سهام از سوی سازمان بورس دریافت نشد و به تبع آن معامله ای نیز صورت نپذیرفت.
کد خبر : ۱۷۲۵۴۸
نویسنده :
کیوان فر

گروه خودروسازي سايپا در حالي در پيش بيني هاي بودجه سال مالي جاري خود از فروش دارايي هاي غيرمولد و برخي زير مجموعه هاي خود خبر داده كه يكي از مهمترين اين واگذاري ها فروش بلوكي سهام سايپا ديزل است كه هنوز اجرايي نشده و برخي شايعات از لغو عرضه اين بلوك حكايت دارد.

در همین ارتباط یک مقام آگاه در شرکت گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز پیرامون برنامه فروش بلوک سایپا دیزل و شایعات منتشر شده در خصوص لغو این برنامه و یا قیمت و زمان عرضه قطعی انجام آن عنوان کرد: در راستای سیاست این شرکت مبنی بر واگذاری دارایی ها و املاک مازاد گروه سایپا، برنامه فروش شرکت سایپا دیزل از ابتدای سال جاری به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام مذاکرات با خریداران بالقوه، آگهی عرضه سهام شرکت یاد شده در تاریخ 1395.05.26 از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار و به قیمت 1630 ریال به ازاي هر سهم برای عموم منتشر شد که به دلیل افت قیمت نماد در بازار سرمایه و فضای منفی بورس، علیرغم مذاکرات صورت پذیرفته، درخواستی مبنی برخرید سهام از سوی سازمان بورس دریافت نشد و به تبع آن معامله ای نیز صورت نپذیرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت سایپا به عنوان سهامدار عمده همواره منافع سهامداران خرد با بر برنامه ها و اهداف خود ترجیح می دهد و سیاست های خود را بر مبنای حداکثر شدن سود سهامداران قرار می دهد، تنها در صورت انجام مذاکره با خریداران اقدام به انتشار آگهی فروش می نماید تا اثرات منفی عدم انجام معامله قیمت سهام در بازار را تحت تاثیر قرار ندهد. لذا برنامه واگذاری شرکت سایپا دیزل همچنان در دستور کار این شرکت قرار دارد و در صورت مهيا شدن شرایط واگذاری، اقدامات مورد نظر صورت خواهد پذیرفت.

اين مقام آگاه در خصوص علت عدم اعمال تغییر در آخرين بودجه برآوردی نسبت به پيش بيني هاي قبلي در شرايطي كه نماد حدود دو ماه بابت تعديل مثبت سود هر سهم توسط ناظر بازار متوقف شده بود، اظهار داشت: در خصوص توقف نماد معاملاتي شركت سايپا بايد گفت، اگرچه متن پيام ناظر بازار در اين مورد اشاره به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم داشت، اما اين تعديل به معناي تغيير سود هر سهم نبوده و سود 106 ريالي در پيش بيني درآمد هر سهم براساس عملكرد 9 ماهه، مطابق با سود اعلامي در اطلاعيه قبل مي باشد. همانطور كه از عنوان اطلاعيه مذكور پيداست، برآورد سود در پايان سال مالي براساس داده هاي موجود قابل پيش بيني مي باشد و اين اطلاعات با توجه به عملكرد حال حاضر شركت مي تواند تغيير يابد.

وي افزود: اين تغييرات در تمامي آيتم هاي صورت سود و زيان در دو اطلاعيه اخير اعمال شده و همين امر باعث شده تا در برخي اطلاعات، تغييرات با اهميتي نسبت به اطلاعيه قبلي صورت پذيرد. در مجموع از آنجا كه برخي اجزاي صورت سود و زيان نسبت به گزارش قبلي تغييري بيش از 20 درصد را تجربه نمودند، توقف نماد معاملاتي از سوي سازمان بورس و اوراق بهادار با اطلاعيه "تعديل پيش بيني درآمد هر سهم" اتفاق افتاد، اما برآيند اين تغييرات، سود هر سهم را دستخوش تغيير نساخت.

وی در پاسخ به اینکه چرا در مدت توقف طولانی نماد "خساپا" هیچ اطلاعاتی در خصوص علت این تعدیل برای اطلاع سهامداران افشا نشد، گفت: شركت سايپا پس از ارايه اطلاعات 6 ماهه و از طريق سامانه ارتباطي خود با سازمان بورس و اوراق بهادار كه قابليت انتشار براي سهامداران را ندارد، به سوالات و ابهامات سازمان مذكور پاسخ داده و به تشريح موارد تغيير يافته پرداخته است. بنابراين ارايه توضيحات ارسال شده تنها با نظر سازمان بورس و از طريق آن سازمان مي تواند افشاء گردد و به اطلاع سهامداران برسد، لذا شركت سايپا تنها موظف است در صورت بروز تغيير بااهميت در سود، همچون روال معمول گذشته موارد را به اطلاع سهامداران برسد.

در خاتمه، این مقام آگاه در خصوص روند همکاری با خودروسازان خارجی و مذاکرات انجام شده گفت: مذاکرات با خودروسازان خارجی و طرف قرارداد با گروه سایپا همواره در حال انجام است و در حال حاضر خودروی سراتو با همکاری شرکت کیاموتورز کره جنوبی در شرکت سایپا تولید و به فروش می رسد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
ارسال نظر