بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر : ۱۷۳۳۱۹

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: رعایت استانداردهای زیست محیطی را به عنوان وظیفه ملی، اجتماعی و سازمانی خود می دانیم و قطعا تمامی برنامه های گروه خودروسازی سایپا در این راستا طراحی و اجرا خواهد شد و رعایت استانداردهای زیست محیطی با نگاه به آینده جزء اولویت های زیست محیطی گروه سایپا است.

اختتامیه دومین جشنواره محیط زیست گروه خودروسازی سایپا و تقدیر از شرکت های برتر در این حوزه با حضور دکتر مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، دکتر سعید متصدی معاون رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، جمعی از مدیران ارشد گروه سایپا و فعالان حوزه محیط زیستی برگزار شد.

به گزارشاعتدال، در این مراسم دکتر جمالی گفت: به طور کلی تمام تلاش های انجام شده در جهان باید یک اصل اساسی را دنبال کند و آن خدمت به بشریت است و اگر در این زمینه نگاه مدت دار نباشد این خدمت به خیانت تبدیل می شود.

وی افزود: در صورتی که این نگاه در فرآیندها حاکم باشد قطعا همه فعالیت ها و فرآیندها در حوزه های صنعتی، تولیدی و خدماتی مفید و در خدمت جامعه خواهد بود.

جمالی تصریح کرد: متاسفانه در دهه های گذشته همه فعالیت ها به خصوص فعالیت های صنعتی بر اساس نگاه بنگاه داری و مسایل مالی استوار بود و موضوعی که از آن غفلت شد مسائل زیست محیطی بود که اثراتش در حال حاضر باعث بروز مشکلات متعددی برای جامعه انسانی شده است.

وی افزود: در حوزه محیط زیست هم اگر نگاه بلند مدتی نباشد قطعا با هجوم بی محابا به طبیعت، باعث ایجاد دل نگرانی و ناراحتی برای انسانها خواهد شد و این رویه ای است که در گذشته در بنگاه های صنعتی و اقتصادی حاکم بوده است و باعث تهدید محیط زیست کره زمین شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: در گروه خودروسازی سایپا و به خصوص در دو سال اخیر تلاش بر این اساس استوار بوده که به همه مسائل نگاه بلند مدت حاکم باشد و علاوه بر مسایل مالی و اقتصادی، در حوزه محیط زیست هم نگاه توسعه ای و مدت دار دنبال شده است.

وی افزود: در گذشته در کشور ما انرژی ارزان بود و به همین دلیل، در تولید خودرو مصرف انرژی ملاک نبود و خودروهای تولیدی بدون در نظر گرفتن میزان سوخت و آلایندگی تولید می شد و در سال های اخیر این نگاه تصحیح شده و تولیدات بر اساس نوع و نحوه مصرف انرژی و رعایت استانداردهای زیست محیطی انجام می شود و خوشبختانه در سایپا اصل رعایت محیط زیست به عنوان اصلی اساسی مد نظر قرار گرفته و بر اساس استانداردهای تبیین شده زیست محیطی خودروها تولید می شود

جمالی با اشاره به اینکه در سایپا به دنبال ایجاد و رعایت مسائل زیست محیطی با نگاه به آینده هستیم خاطر نشان کرد: با این نگاه در بخش محیط پاک مصوبه هیات مدیره گروه سایپا مبنی بر انجام فعالیت های تولیدی در حوزه خودرو سبز به تصویب رسید و مطالعات بر روی خودروهای برقی آغاز شده و نوید آینده خوبی برای گروه سایپا و مردم عزیز کشور خواهد داشت.

وی افزود: علاوه بر این در توسعه محصول نیز به دنبال تحقیق بر روی خودروهای سه سیلندر و کم مصرف هستیم و در جهت کاهش انتشار کربن خروجی از خودروها، تلاش های خوبی انجام شده است.

مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: در بخش خودروهای تجاری نیز در یک ماه گذشته و توسط شرکت سایپا دیزل طرح خروج خودروهای تجاری فرسوده را با همکاری سازمان راهداری و بانک های عامل آغاز کرده ایم و در این برنامه، جایگزینی 3 هزار خودرو فرسوده تجاری مد نظر است که قطعا کمکی قابل توجهی به کاهش مصرف انرژی و کاهش آلاینده های محیط زیستی خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این در حوزه محصولات نیمه تجاری در شرکت زامیاد نیز توسعه و تولید خودروهای دوگانه سوز را دنبال می کنیم که کاهش 50 درصدی سوخت را باعث شده و در کاهش آلاینده های محیط زیستی نقش مهمی دارد و این خودروها به نسبت تناژ حمل جزء پائین ترین مصرف کننده های انرژی محسوب می شوند.

جمالی تاکید کرد: قطعا در تولید محصولات جدید نیز رعایت استانداردهای زیست محیطی به عنوان اولویت اول و اصل اساسی در نظر گرفته شده و محصولات بر این اساس در خط تولید قرار خواهند گرفت.

وی افزود: رعایت استانداردهای زیست محیطی را به عنوان وظیفه ملی، اجتماعی و سازمانی خود می دانیم و قطعا تمامی برنامه های گروه خودروسازی سایپا در این راستا طراحی و اجرا خواهد شد.

در ادامه مهدی اسماعیلی، رئیس کارگروه محیط زیست گروه خودروسازی سایپا به ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست گروه سایپا پرداخت و مدل ارزیابی محیط زیستی شرکت های گروه سایپا را تشریح و به تبیین استراتژی کلان محیط زیست گروه سایپا در قالب برنامه مدیریت سبز و با شعار راهبردی " مدیریت سبز، تولید پاک و کم کربن سایپا در سال 1404" پرداخت.

گفتنی است در پایان از شرکت های فعال در حوزه زیست محیطی و منتخبین دومین جشنواره محیط زیست سایپا با اهدا لوح تقدیر و تندیس جشنواره تقدیر شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر