بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
عضو هیات مدیره بانک ملی در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد؛

محدودیتی در پیش‌فروش سکه نیست/ سكه كارتی در عابر بانک‌ها

عضو هیات مدیره بانک ملی معتقد است هدف از پیش فروش سکه، کنترل حباب در بازار فیزیکی بوده و به همین دلیل نیز محدودیتی در فروش سکه به افراد پیش‌بینی نشده است.
کد خبر : ۱۷۵۷۱۱
به گزارش بورس نیوز، با توجه به فروش چندین میلیون سکه از ابتدای پیش‌فروش آن در بانک ملی تاکنون، هنوز تب‌ و تاب سکه در بازار فروکش نکرده و قیمت سکه در بازار نقدي و قراردادهای بازار آتی بورس‌کالا همچنان فاصله زیادی با سررسیدها در پیش فروش بانک ملی دارد.

بر همین اساس مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز پيرامون آخرين وضعيت طرح پیش‌فروش سکه گفت: از  هفدهم بهمن ماه سال گذشته پیش فروش سکه در بانک ملی آغاز شده و بر اساس سیاست‌های بانک‌مرکزی درآن مقطع پیش‌فروش سکه در بازه‌های زمانی شش ماهه و یکساله در دستور کار قرار گرفت که تا پایان سال جاری نیز این فروش ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در سال جاری چند بسته جدید از جمله بسته‌های یک ماهه، سه ماهه، ۹ ماهه، ۱۸ ماهه و دوساله نیز به بسته‌های قبلی اضافه شده که با آغاز این طرح و با توجه به بازخوردهای بازار، تعداد ثبت‌نام‌ها توسط بانک‌مرکزی به‌صورت روزانه رصد شده است.ضمن آنکه بانک‌مرکزی، این حق را داشته تا به منظور تعادل بازار و ممانعت از ایجاد حباب در این بازار، گروهی را حذف یا گروه دیگر را اضافه کند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ادامه داد: اولین سررسید سکه در تاریخ ۲۶اردیبهشت سال جاری خواهد بود که این سکه‌ها هم اكنون تامین و در روز سررسید به مشتریان تحویل داده خواهد شد که با ورود این سکه‌ها  به بازار حباب قيمت ها  کاهش و کنترل خواهد شد.

کارت سکه ابزار جدید بانک ملی

وی از تهیه ابزارهای جدید از جمله «کارت سکه» خبر داد و گفت: مشتریان این کارت‌ها اگر تمایل داشته باشند می‌توانند سکه‌های خود را نزد بانک ملی به امانت گذاشته و در زمان دلخواه با کشیدن این کارت در دستگاه‌های خودپرداز از وجود سکه‌های خود اطمینان حاصل کنند یا در صورت نیاز با مراجعه به شعب عامل سکه خود را دریافت کنند.

خاتونی در مورد امكان آربيتراژ در پیش‌فروش سکه و اینکه چرا معامله‌گران با پیش خرید سکه و فروش آن در قراردادهای آتی سکه سودهای هنگفتی را به جیب می‌زنند که موجب افزایش قیمت در بازار آتی می‌شود گفت: محدودیتی در بحث پیش فروش سکه پیش‌بینی نشده بنابراین بروز چنین اتفاقی قابل پیش‌بینی است. البته با تزریق سکه فیزیکی سكه در بازار، حباب موجود کنترل و قاعدتا در بازار‌آتی نیز افرادی سود می‌کنند و افرادی نیز متضرر می‌شوند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امینی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
با سلام اربیتراژ جز ضرر هیچی نداره هر قرارداد از 2 میلیون رسیده به 5400000 اکثر پیش خریدارهای قبلی آبان ماه فروختند 1650000 یا باید هر روز شارژ کنند یا با کلی ضرر خارج شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
پیش فروش یک ماهه خوبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
پیش فروش اینترنتی و پیش فروش یک ماهه