بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
همکاری سازمان تأمین اجتماعی و شرکت فرابورس ایران برای واگذاری سهام شرکت های زیرمجموعه شستا از طریق بازار سرمایه آغاز شد.
کد خبر : ۱۷۶۹۹۴
به گزارش بورس نیوز، امیر هامونی در نشست خبری معرفی سامانه مذاکره ادغام و تملیک فرابورس ایران گفت: مجموعه تامین اجتماعی به همراه فرابورس همکاری مشترکی را برای واگذاری شرکتهای شستا را امروز آغاز می کنند که به هرحال اتفاق بزرگی در بورس به شمار می رود.

مدیرعامل فرابورس افزود: امروز قرار است مجموعه ای از شرکتها در فرابورس عرضه شوند که بر این اساس باید به این آمار اشاره کرد که شاخص فرابورس به ١١٠٧ واحد رسیده که به لحاظ ارزش بازاری به ١٥٣هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: از ابتدای امسال با دو درصد رشد معاملات، ٧٣ میلیارد معامله صورت گرفته است؛ این در حالی است که در بازار سوم فضایی فراهم شده که شرکتهایی که برای عرضه در بورس اجازه حضور نداشتندولی سهامدار اصلی آنها می خواهد آنها را خریداری کنند.

هامونی گفت: از زمان راه اندازی بازار سوم در فرابورس، ٤٠١ مرتبه عرضه عمده در بازار سوم صورت گرفته که بر اساس آن ٢٦٨ شرکت در این ٤٠١ مرتبه عرضه شده است. ضمن اینکه ١٠٣ میلیارد سهم در این تابلو عرضه شده اند که ارزش پایه کل این بازار به ٦٧ هزار و ٩٠٠ میلیارد تومان رسیده است و البته ٢٠ هزار میلیارد تومان معامله عرضه های صورت گرفته، است.

هامونی با اشاره به دستور وزیر اقتصاد مبنی بر فروش اموال مازاد بانکها گفت: قرار بر این است که اموال مازاد بانکها سایر شرکتهای درون پرتفوی دولت به فروش رسد؛ این در حالی است که برای انجام اقدام عملی، تابلوی مذاکره ادغام و تملیک در بازار سوم فرابورس راه اندازی شده است.

هامونی ادامه داد: حضور در بازار سوم با معافیت مالیاتی همراه است در حالیکه اگر شرکتی خارج از بورس معامله شود باید ٤درصدارزش اسمی این شرکتها باید مالیات پرداخته شود؛ در حالیکه از طریق ساز و کار رسمی بورس، این نرخ را به نیم درصد ارزش مالیاتی تبدیل می شود.

وی افزود: تشریفات بسیار در این حوزه کم است و تابلویی برای ورود به مذاکره و حوزه بازاریابی برای این شرکتها راه اندازی شده است. همچنین واگذاری شرکتهای دولتی، شبه دولتی، بیمه ها و اموال مازاد بانکها در این بازار انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هامونی، نقش فرابورس در سامانه ادغام و تملیک را کشف قیمت دانست و گفت: قواعد حراج در معاملات داریم که بر اساس آن اقدام خواهیم کرد و خریدار همه ریسک های مربوط به شرکت را باید به عهده گیرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در دوازدهمین روز از خردادماه صورت گرفت؛

تاثیر منفی «میدکو» بر آیفکس

امروز در فرابورس معامله شد؛

افت قیمت «دی»، «افرا»، «ثغرب» و سمگا

از سوی معاون امور معادن و صنایع معدنی صورت گرفت؛

اعلام قیمت پایه محصولات فولادی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
تاپیکو