بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
بورس تهران امروز با رشد حدود دو هزار واحدی روبرو شد که فلزات اساسی بیشترین رشد را در بین گروه‌های صنعتی تجربه کردند ضمن آنکه نمادهای این گروه صنعت،ی بیشترین تاثیر را بر شاخص کل گذاشتند.
کد خبر : ۱۷۷۶۰۵
به گزارش بورس‌نیوز، بورس تهران طی امروز دوشنبه 29 خرداد ماه 97، با رشد 1970 واحدی روبرو بود. بعبارتی، این نماگر توانست با رشد 88/1 درصدی، وارد کانال 106 هزار شود. بررسی روند تغییرات شاخص صنایع نیز حاکی از مثبت بودن روند معاملات در بیشتر صنایع و سبزپوشی آن‌ها بود.

در این بین، گروه‌های صنعتی زراعت، وسایل ارتباطی، محصولات چوبی و چند رشته‌ای با سبزپوشی یکدست نماد های خود مواجه بودند. صنعت فلزات اساسی که تاثیرگذارترین صنعت بر شاخص نیز بود، صعود قیمتی اکثر نمادهای خود را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، در بازارهای جهانی، شاهد افت قیمتی فلزات آلومینیوم، مس و روی هستیم. (میانگین تغییرات قیمت جهانی این فلزات حدود یک درصد بود) بنظر می‌رسد این روند مثبت شاخص امروز بازار در این صنعت و سایر صنایع، روند صعودی بورس تهران در چند وقت اخیر و جذب بالای نقدینگی‌ها به بورس باشد.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، حدود دو میلیارد سهم و اوراق بهادار به ارزش معاملاتی 529 میلیارد تومان معامله شد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران، در پایان معاملات امروز، با صعود حدود 605 واحدی ( 88/1 درصدی) روبرو شد و به سقف 32707 واحدی رسید.
بر پایه این گزارش، شاخص هم‌وزن اما برخلاف شاخص کل، با تغییرات منفی 4/5 واحدی، در سطح 18345 واحدی ایستاد.

شاخص سهام آزاد شناور نیز همسو با نماگر اصلی بازار سهام، روند مثبتی را پی گرفت و با تغییر حدود دو هزار و 500 واحدی به رقم 117 هزار و 677 واحدی دست یافت.

در این بین، بازار اول نیز با تغییرات مثبت 1902 واحدی روبرو شد و به سطح 77 هزار و 770 واحدی رسید درحالی که بازار دوم نیز با رشد حدود یک هزار و 500 واحدی روبرو شد و  به سطح 215 هزار و 519 واحد رسید.

در ادامه سبزپوشی امروز بازار، فرابورس ایران نیز با تغییر مثبت بیش از 11 واحدی ( 97/0 درصدی) روبرو شد و به سطح یک هزار و 213  واحد رسید.

در بین معاملات امروز، نماد شرکتهای ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، نفت و گاز و پتروشیمی تامین، گسترش نفت و گاز پارسیان، صنعتی و معدنی چادرملو، صنعتی و معدنی گلگهر و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید مجموعا با تاثیر مثبت حدود 1603 واحدی بر شاخص کل، موجب صعود این نماگر شدند. در مقابل، نماد شرکت‌های ایران خودرو و مخابرات ایران با تاثیر ناچیز منفی بر شاخص کل، نتوانستند بر رشد آن اثری داشته باشند.

از دیگر اتفاقات رخ داده در بازار امروز سهام، بازگشایی تک نماد معاملاتی شرکت‌ ملی صنایع مس ایران بود. درمقابل، نمادهای «کمنگنز»، «خزر» و «کخاک» جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت های مالی، «چافست» جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، «پارسیان»، «وسپه»، «کاوه» و «وغدیر» به علت تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت و نماد «پارسیان» به علت افشای اطلاعات بااهمیت گروه‌های «الف» و «ب» متوقف شدند.

به گزارش بورس‌نیوز، علی‌رغم ریزش قیمت نفت در بازارهای جهانی، معاملات فرآورده‌های نفتی  در بورس تهران مسیر صعودی خود را پی گرفت. به‌نظر می‌رسد دلیل افت قیمت جهانی نفت اخبار ناامیدکننده از جلسه سران اوپک و انتشار اخباری چون احتمال افزایش تولید نفتی روسیه بود. اما این اخبار نتوانست تاثیر شگرفی بر بازارهای داخلی داشته باشد. شاید روند صعودی بورس تهران در چند وقت اخیر و جذب بالای نقدینگی‌ها به بورس، مهمترین دلیل عدم تاثیرگذاری قیمت نفت جهانی بر بازارهای داخلی باشد.

همچنین امروز شاهد صعود شاخص گروه محصولات شیمیایی بودیم. شاید بتوان علاوه بر جو مثبت بازار، گمانه‌زنی‌ها درخصوص احتمال افزایش رشد قیمت دلار را از دلایل صعود قیمتی نمادهای این گروه دانست.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در جلسه هیات مدیره صورت می گیرد؛

تصمیم گیری «کخاک» درخصوص افزایش سرمایه

مجوز افزایش سرمایه در دستان این شرکت؛

عیار «کخاک» افزایش می یابد

ارسال نظر