بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
مدیر کل نشر و ریالی بانک‌مرکزی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

ورود وزارت اقتصاد به اخذ مالیات بر پیش‌فروش سکه / محدودیتی در پیش‌فروش سکه نبود

مدیر کل نشر و ریالی بانک مرکزی در پاسخ به سوالی در مورد مالیات اخذ شده از خریداران عمده سکه گفت: چنانچه بنابر تشخیص وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی درآمد فردی در معاملاتی از قبیل پیش فروش از حد معینی فراتر رود، این مراجع می‌تواند نسبت به اخذ مالیات با ضرایب متفاوت از این افراد اقدام کنند.
کد خبر : ۱۷۷۷۳۶
مسعود رحیمی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با بیان این مطلب که تصمیم‌گیری در مورد مالیات افرادی که اقدام به خرید تعداد زیادی سکه در پیش فروش سکه کرده‌اند، مربوط به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی بوده، گفت: بانک مرکزی در چنین مسائلی ورود نمی کند.
رحیمی ادامه داد: اگر قرار بر این باشد که به ازای هر سکه یک مالیات اخذ شود ، فردی که 38 هزار سکه خریداری کرده نیز به تعداد همین سکه‌ها باید مالیات پرداخت کند و به لحاظ عدالت اقتصادی بحثی در این موضوع مطرح نیست.

مدیر کل نشر و ریالی بانک مرکزی در مورد احراز هویت خریداران سکه نیز گفت: در زمان پیش‌فروش سکه احراز هویت قرار می‌گیرد چراکه پیش فروش در قبال ارائه کارت ملی و مشخصات کامل هویتی بوده و در دیتابیس سامانه  پیش فروش سکه اطلاعات خریداران وجود دارد بنابراین چنین نبوده که خریداران به شعب منتخب بانک ملی مراجعه کرده و تقاضای سکه کنند بلکه ثبت نام در قبال ارائه اسناد هویتی و احراز آن انجام شده است.

رحیمی در پاسخ به اینکه چرا برای طرح پیش‌فروش سکه، سقفی در نظر گرفته نشده، تاکید کرد: اگر در این طرح بانک مرکزی سقف خرید اعلام می‌کرد، متقاضیان با نام و نشانی‌های مختلفی اقدام به خرید سکه‌های پیش‌فروش شده می‌کردند و فضای روانی مبنی بر محدودیت بانک مرکزی در پیش فروش سکه ایجاد می شد.

وی ادامه داد: ممکن بود این تعداد 7 میلیون سکه ای که پیش فروش شده متاثر از فضای روانی مبنی بر محدودیت بانک مرکزی برای پیش فروش سکه به بیش از 10 میلیون سکه افزایش می‌یافت چرا که معمولا وقتی افراد احساس محدودیت کنند اشتیاق و ولع بیشتری برای خرید دارد.

رحیمی افزود: اینکه فردی این تعداد سکه را در پیش‌فروش خریداری کرده باشد، موضوع عجیبی نیست چرا که سقفی اعمال نشده بود و حتی می‌توانست به جای 38 هزار سکه، 100هزار سکه خریداری کند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
نبئی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
برگه ای که دادند فروش قطعی بوده و اگر ارزش افزوده شاملش می شد هنگام پیش فروش باید اخذ می گردید که البته اگر ارزش افزوده را اعمال می کردند با نرخ روز یکسان می شد و کسی اقدام به پیش خرید نمی کرد . و بانک به ما گفت چون فروش قطعی است شامل ارزش افزوده نمی گردد. البته ما در حد نیاز ثبت نام کردیم.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
گرفتن مالیات پس از "پیش فروش قطعی" خلاف عقود اسلامی است که در حال صورت گرفتن در یک مملکت اسلامی است. در ضمن آقای مسعود رحیمی در تاریخ 15 فروردین 97 فرموده اند : مالیات پیش فروش سکه را خودمان می‌دهیم
http://www.boursenews.ir/fa/news/174660
ناشناس
United States of America
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
اول که نوشدارو بعد از مرگ سهرابه دوم پول طرف دو برابر شده حالا 10 درصدشم بشه مالیات چیزی میشه پولش تو بورس بود نصف می شد خوب بود.
ناشناس
United States of America
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
انگار بعضی ها سکه زیاد خریدن. ولی تو سایت های بورسی می چرخن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶
تقریبا ۹۰۰۰ میلیارد تومن سکه فروش رفته است. که میشود ۲ میلیارد دلار... صدهزار نفر شرکت‌کردند..قیمت روز سکه با پیش خریدها حدود ۲۰ درصد فاصله داشت که از بابت محاسبه سود بانکی بود. ۵ درصد از خریداران حجم سنگین خریدند که میشود ۱۰۰ میلیون دلار ، یعنی چیزی برابر با ارزی که فقط یک شرکت وارد کننده موبایل گرفته است و به قیمت ارز قاچاق در بازار فروخته است.که دولت و قوه قضاییه به شدت با عاملان برخورد خواهند داشت.. ۱۱ میلیارد دلار ثبت سفارش در این دو سه ماه در سامانه نیما پاسخ داده شده است که چه اتفاقی برایش افتاده الله و اعلم... هزاران میلیارد تومان مواد اولیه در بورس کالا بر پایه ارز ۴۲۰۰ عرضه شده است ، اینکه خریداران چه کردند باز الله و اعلم... فقط لیست آقای جهرمی را داریم که عملا هیچکدام به قیمت ارزی که گرفتند محصول نفروختند..جالب است بدانید ماهیانه ۱۸۰۰۰ میلیارد تومن سود سپرده های بانکیست یعنی دو برابر کل ارزش سکه ها. در واقع ارزش کل سکه ها برابر با ۱۵ روز سود سپرده های بانکیست. سر و صدا برای سکه ها آدرس غلط دادن به مردم است.. اینکه مردم فکر کنند سوداگران از عموم جامعه و از خودشان هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
با این اوصاف وزارتخانه راهزنی هم لازمتون میشه...کلا به راهزنی مشروعیت میخواید بدید...خدا رو شکر از دل اقتصاد مقاومتی چه چیزایی دارن متولد میشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
مسوولین اداره مالیات و دولت محترم توجه کنند به این آیه مبارکه:
وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ
آنان مکر کردند و خدا هم مکر کرد و خدا بهترین مکرکنندگان است