بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
آنچه از صورت های مالی حسابرسی شده و عملکرد سال مالی 1396 شرکت کارخانجات مخابرات ایران در نماد لکما مشهود است، ادامه روند ناامیدکننده این شرکت در سال گذشته و حتی سال های آتی است.
کد خبر : ۱۷۷۹۲۶
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز،اگر چه درآمدهای شرکت که عمدتا مربوط به فروش محصولات، لوازم و قطعات و درآمدهای حاصل از خدمات در سال مالی 1396 از رشدی 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است اما افزایش چشمگیر هزینه های مالی در این سال منجر به تحقق سودی نا امید کننده گردید.

اگر چه شناسایی درآمدهای بی کیفیت عملیاتی و غیر عملیاتی این شرکت در سال 1396، از دلایل اصلی عدم زیاندهی این سهم بود اما تکرار نا پذیر بودن این درآمدها، یکی از ریسک های سرمایه گذاران در سال جاری خواهد بود .

شناسایی درآمد حاصل از مصالحه با شرکت ZTE ،( یعنی همان شرکتی که با پادرمیانی دولت چین و نرمش آمریکا، بخشی از تحریم های این شرکت به دلیل مبادلات تجاری با ایران بخشیده شد) به مبلغ 83 میلیارد ریال، درآمدی تکرار ناپذیر در سال جاری خواهد بود.

شناسایی 87 میلیارد ریال ، سود بی کیفیت و دارای ابهام فروش سهام شرکت ایران خودرو فارس در قبال بدهی سود سهام پرداختی به شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند نیز از دیگر ریسک های عدم تکرار در سال مالی جاری است.

لازم به ذکر است که تقریبا تمام قطعات اولیه و مورد نیاز فعالیت های شرکت، قطعات وارداتی از کشور چین بوده و این موضوع از بزرگترین ریسک های شرکت در صورت اعمال تحریم های سنگین آمریکا علیه ایران است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر