بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
برنامه پاکشو برای تحقق فروش صادراتی

برندسازی "پاکشو" در بازارهای صادراتی برای فروش

گروه صنعتی پاکشو با معیار قرار دادن صادرات برندهای تولیدی خود در بازارهای هدف، علاوه بر افزایش کیفیت محصول تولیدی، سبد صادراتی خود را توسعه می دهد تا در تامین مواد اولیه مشکلی نداشته باشد.
کد خبر : ۱۷۸۴۰۲
به گزارش بورس نیوز، محمد عالمی مدیرعامل و عضو هیات مدیره گروه صنعتی پاکشو، در مجمع عمومی عادی صاحبان سهام گروه صنعتی پاکشو برای سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1396 اظهار داشت فروش خالص گروه صنعتی پاکشو در سال گذشته 7 هزار و 126 میلیارد و 654 میلیون ریال بوده که براساس آن 96 درصد بودجه تحقق یافته است.

به گفته وی، سود خالص این گروه صنعتی برای سال 1396 مبلغ یک هزار و 408 میلیارد و 312 میلیون ریال بوده که انتظار می رود در سال 97 از رشد خوبی در فروش و سود برخوردار شود.
مدیرعامل پاکشو تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در سال 97 انتظار داریم حدود 10 درصد از فروش شرکت به صادرات اختصاص یابد.



وی همچنین سهم مواد اولیه وارداتی را حدود 35 تا 40 درصد برای تولیدات پاکشو برآورد و اظهار امیدواری کرد توسعه سبد صادراتی بتواند راهگشایی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز باشد.
عالمی در پاسخ به نحوه خرید ماده اولیه داخلی از جمله  ال.ای.بی، گفت: این ماده عمدتا" از بورس کالا خریداری می شود و قیمت آن با توجه به شرایط روز در حال نوسان است.

همچنین مسعود سزاوار ذاکریان رئیس هیات مدیره گروه صنعتی پاکشو، در این مجمع به شرایط حاکم بر جامعه و اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: وضع موجود برای تمام فعالان و تولیدکنندگان یکسان است و انتظار می رود دولت محترم با پیش بینی های خردمندانه راه را برای توسعه فعالیت های داخلی هموار کند.

وی اضافه کرد با توجه به قول های داده شده مبنی بر تامین ارز تولید کنندگان داخلی، امیدواریم این موضوع برابر با تعهدات داده شده به انجام رسد.

سزاوار در پاسخ به احتمال افزایش قیمت تولیدات این گروه صنعتی در ماه های آتی تاکید کرد: شرکت های تولیدی در شرایط فعلی کشور سعی می کنند که با توجه به تورم و گرانی ناشی از انواع نهاده های تولیدی از جمله نرخ ارز به منظور همراهی با جامعه مصرف کنندگان و هم راستا با سیاستهای دولت محترم کمترین تبعات را به جامعه وارد کنند. البته چنانچه در تامین ارز و ورود مواد اولیه با چالش مواجه شویم، احتمالا شاهد افزایش قیمت در این بازار خواهیم بود که این نیز قطعا باید با تایید سازمان های ذیربط انجام پذیرد.

رئیس هیات مدیره گروه صنعتی پاکشو صادرات این شرکت را بر پایه صدور برند دانست و گفت: برخلاف برخی از شرکت ها، معیار صادرات این گروه صنعتی بر پایه حجم نیست، بلکه صادرات بر پایه برندهای تولید پاکشو در بازارهای هدف انجام می شود لذا برای تحقق این نوع صادرات، باید کیفیت محصول تولیدی قابل رقابت و مورد قبول بازار و کشور هدف باشد.

سزاوار تاکید کرد که از نظر وی حضور مقتدرانه برندهای ایرانی در سطح شلف(در سطح فروشگاه ها) سایر کشورها بسان برافراشتن پرچم کشور عزیزمان ایران در آن کشورهاست و باید قدر این اقدامات دانسته شود.

وی در پاسخ به سئوال یکی از حاضران در خصوص مذاکرات انجام شده توسط تولیدکنندگان خارجی با این شرکت گفت: تولیدکنندگان و عرضه کنندگان خارجی سالهاست که سعی در ارتباط با این گروه صنعتی دارند و ما شاهد رفت وآمد شرکت های مختلف جهانی برای همکاری و سرمایه گذاری با این گروه صنعتی هستیم.

رئیس هیات مدیره گروه صنعتی پاکشو اظهار امیدواری کرد که با اقدامات موثر دولت در ایجاد فضای مناسب کسب وکار بتوان از سرمایه ها ودانش سرمایه گذاران خارجی به منظور توسعه اشتغال داخلی بهره برد.

سزاوار در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص احتمال ورود شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش به بازار سرمایه وتاثیر این اقدام بر سهام پاکشو گفت: مجوز های لازم برای عرضه سهام این شرکت در بورس انجام شده و با توجه به اینکه گروه صنعتی پاکشو سهامدار 15 درصدی فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش است قطعا می تواند تاثیر خوبی بر ارزش سهام این شرکت داشته باشد. در حال حاضر 1001 شعبه از فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در سراسر کشور فعالیت دارد.

یادآور می شود که در مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام گروه صنعتی پاکشو، 150 تومان به ازای هر سهم تقسیم شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

دولتی‌ها در تفکر حباب خوابیده‌اند/ سوددهی در انتظار شوینده‌ها

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

دولتی‌ها در تفکر حباب خوابیده‌اند/ سوددهی در انتظار شوینده‌ها

ارسال نظر