بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
کشت و صنعت و دامپروری مغان با قیمت پایه یک هزار و 761 میلیارد تومان واگذار شد.
کد خبر : ۱۷۸۴۷۹
به گزارش بورس‌نیوز، سبحانی مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی از واگذاری  ۱۶ بنگاه و شرکت دولتی در مردادماه با قیمت تقریبی ۲۶۰۰ میلیارد تومان به بخش‌خصوصی خبر داده بود که شرکت شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان یکی از شرکت‌های در لیست واگذاری قرار دارد.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، ۱۰۰درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شامل ۳ میلیارد و ۱۸۲ میلیون و ۳۰۷ هزار سهم این شرکت از طریق مزایده واگذار می‌شود.

بر اساس این گزارش،  میزان سهام به قیمت پایه هر سهم ۵ هزار و ۵۳۴ ریال و ارزش کل پایه ۱۷ هزار و ۶۱۰ میلیارد و ۸۸۶ میلیون و ۹۳۸ هزار ریال روی میز مزایده رفته و سپرده شرکت در این واگذاری نیز ۵۲۸ میلیارد و ۳۲۶ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۱۴۰ ریال تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار بورس‌نیوز، شرکت توسعه بازار سرمایه تهران، خریدار کشت و صنعت و دامپروری مغان با قیمت پایه یک هزار و 761 میلیارد تومان بوده و توانسته این شرکت را در رقابت با یک مجموعه بخش خصوصی و فروشگاه رفاه برند شود.

لازم به ذکر است که شرکت توسعه بازارسرمایه تهران طبق قانون وباید ظرف 20 روز این واگذاری را به قطعیت ببخشد.

همچنین باید اشاره شود که شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در سال گذشته با وجود مدیریت دولتی متحمل زیان سنگینی شده و علارغم پتانسیل‌های این مجوموعه، با تعدیل منفی نیرو، کاهش رقابت و توسعه همراه بوده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر