بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
کارشناس صنعت پتروشیمی گفت: دست‌هایی در پشت پرده مانعی برای جلوگیری از حذف چهار صفر از پول ملی ایجاد می‌کنند و نمی‌گذارند قدرت پول ملی کشور افزایش یابد.
کد خبر : ۱۷۹۶۸۳

دست‌های پشت پرده مانعی برای حذف 4 صفر از پول ملی

به گزارش بورس‌نیوز، روند رشد فزآینده‌ نرخ دلار در ماه‌های اخیر شرایط را به گونه‌ای رقم زده که مسئولین دولتی برای توقف آن اقداماتی از جمله تعیین دستوری نرخ و بررسی کارایی مسئولان نظام بانکی و مسئولان اجرایی کشور را انجام دادند اما اقتصاددانان معتقدند که باید راهکارهای بهتری برای تثبیت یا کاهش نرخ دلار در بلندمدت در نظر گرفت.

در این رابطه حسن مرادی کارشناس صنعت پتروشیمی به بورس‌نیوز، گفت: در دیگر کشورها تفاوت نرخ ارز در بازار آزاد و ثانویه مشکلات زیادی را را ایجاد نمی‌کند و این یک پدیده عجیب در ایران محسوب می‌شود.

وی بیان اینکه حذف 4 صفر از پول ملی یکی از قول‌های دولت بود، افزود: دست‌هایی در پشت پرده مانعی برای جلوگیری از حذف چهار صفر از پول ملی ایجاد می‌کنند و نمی‌گذارند قدرت پول ملی کشور افزایش یابد لذا دولت باید سیاستی برگرفته از نظرات دانشمندان و اقتصاددانان را در این زمینه اعمال کند.

مرادی با بیان اینکه اخذ تصمیمات خلق‌الساعه به مشکلات کشور دامن می‌زند، گفت: به طور مثال عرضه زیاد سکه در بازار بر اساس ناشی از ناپختگی و عدم مشورت با کارشناسان انجام شد که نتیجه‌ای جز افزایش قیمت در برنداشت.

وی با اشاره به اینکه در مورد ارز مسافرتی نیز شتابزدگی‌هایی انجام شد، ادامه داد: باید مدیریتی مبتنی بر نظرات اقتصاددانان نام آشنای کشور انجام شود و با مشورت آن‌ها دولت قدم‌های جدیدی را برای ثبات وضعیت اقتصادی دنبال کند.

وی با تاکید براینکه حذف 4 صفر از پول ملی ضرورتی اجتناب ناپذیر است، گفت: هر چقدر که در این کار وقفه ایجاد شود به آبروی پول ملی نیز لطمه بیشتری وارد می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر