بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بازار آزاد تنها نسخه تجویزی برای تامین مواداولیه SMEها/ چشم‌پوشی دولتی‌ها از ظرفیت اصل127 قانون اساسی

چرخه بورس‌کالا بر اساس تامین مواداولیه بنگاه‌های کوچک و متوسط طبق عرضه کارخانه‌های مادر بوده پی‌ریزی شده اما عاید مجتمع‌های تولیدی از این بازار زیرسوال رفته است.
کد خبر : ۱۸۰۲۰۹
به گزارش بورس‌نیوز، حذف سقف معاملاتی محصولات پتروشیمی در بورس‌کالا، بهترین فرصت برای تعادل‌رسیدن سیستم عرضه‌وتقاضا در بازار بوده و فرصت آربیتراژ را از سودجویان سلب می‌کند.

از سوی دیگر رشد نرخ محصولات پتروشیمی، به‌عنوان راهکاری برای حمایت ار تولیدکنندگان یا مصرف‌کنندگان معرفی نمی‌شود اما شاید این طرح باحث رونق بخشی به بازار دور از دسترس سفته‌بازان شود.

باید اشاره داشت که حذف سقف معاملات محصولات پتروشیمی در بورس‌کالا، یکی از نیازهای اساسی بازار بوده که برای ادامه حیات بورس‌کالا به شدت نیاز به چنین تصمیمی احساس می‌شد.

مهدی شریفی نیک‌نفس مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی دراین خصوص به بورس‌نیوز گفت: تولیدکنندگان با معضل بزرگی به‌نام تامین مواداولیه از بورس‌کالا دست‌وپنجه نرم می‌کنند و بسیاری از این افراد، نیازهای خود را از طریق بازار آزاد برطرف می‌کنند.

وی ادامه داد: چرخه بورس‌کالا بر اساس تامین مواداولیه بنگاه‌های کوچک و متوسط طبق عرضه کارخانه‌های مادر بوده اما امروز از این بازار چیزی عاید مجتمع‌های تولیدی نمی‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از حضور سیستم دلالی و واسطه‌گرایی در این بازار، اظهارکرد: رشد قارچ‌گونه سیستم واسطه‌گری در بورس‌کالا باعث شده که سود تفاوت قیمت‌ها در این بازار به جیب سودجویان واریز شود و علنا سر تولیدکنندگان کوچک و بزرگ بی‌کلاه باقی بماند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رییس‌جمهوری از ظرفیت‌های اصل 127 قانون اساسی بهره بگیرد و کارگروه‌هایی متشکل از نهادهای ذیربط نظیر اتاق‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای رقابت برای کنترل بازار ایجاد کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر