بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

سنجاق بورس به دلار، خوش یمن نیست/ دور باطل بازارسرمایه و چرخه تکراری رکود

کارشناس بازار سرمایه گفت: در چند روز اخیر به دلیل کاهش نرخ ارز شاهد افت شاخص کل بازار بودیم اما بورس باید به عملکرد شرکت‌ها وابسته باشد نه نرخ ارز.
کد خبر : ۱۸۱۰۴۴

حسین ایزدی کارشناس بازار سرمایه به بورس‌نیوز گفت: سنجاق کردن بورس به دلار اشتباه محض بوده و این بازار باید به ریال و عملکرد شرکت‌ها وابسته باشد.

وی بابیان اینکه روش جایگزینی شرکت‌ها یک روش ارزشیابی محسوب می‌شود، افزود: این روش در زمان انحلال شرکت‌ها به کار گرفته می‌شود اما اگر شرکتی در حال فعالیت باشد استفاده از این روش اشتباه محض است.

ایزدی تاکید کرد: عملکرد شرکت‌ها باید تغییر کرده و شرکت‌های مشاوره نیز از وابستگی بورس به ارز جلوگیری کنند.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در سال 92 نیز با افزایش نرخ دلار مواجه شده‌ایم که به تبع آن شاخص بورس نیز کاهش یافت، گفت: در چندماه اخیر بازهم شاهد تکرار این تجربه بوده‌ایم اما اکنون به تبع کاهش نرخ ارز شاخص بازار نیز منفی شد.

وی خاطرنشان کرد: با نزدیک‌شدن به تاریخ اعمال تحریم‌های جدید در آبان ماه مراودات ایران با دیگر کشورها سخت‌تر خواهد شد لذا عملکرد شرکت‌های بورسی در زمینه تولید، فروش و عوامل موثر در سودآوری شرکت‌ها تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد پس به احتمال زیاد روند نزولی شاخص بازار در روزهای آینده نیز ادامه می‌یابد.

ایزدی تاکید کرد: منفی شدن شاخص‌ها در چند روز اخیر به دلیل کاهش نرخ ارز و نزدیک شدن به زمان اعمال تحریم‌های جدید ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه تصویب FATF در مجلس از روز گذشته تاکنون موجب کاهش نرخ ارز شده است، گفت: این لایحه بعد از تصویب شورای نگهبان به قانون تبدیل می‌شود اما درغیراین‌صورت در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل کارگزاری اطمینان سهم خاطرنشان کرد: پس از تصویبFATF  در مجلس شاهد کاهش نرخ دلار از روز گذشته تاکنون بوده‌ایم که به تبع آن شاخص کل بازار نیز منفی شد.

وی با بیان اینکه پس از تصویب FATF وضعیت اقتصاد کشور از این بدتر نخواهد شد، گفت: اما در صورت عدم تصویب، مراودات بانکی کشور دچار آسیب می‌شود که این امر بهانه‌ای می‌شود برای کشورهایی که قصد همکاری با ایران در دوره تحریم داشتند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر