بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
کارشناس بورس‌کالا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

موج رقابتی پتروشیمی‌ها در بازار

کارشناس بورس کالا گفت: درهفته گذشته معامله بیش از 90 درصد محصولات در بورس کالا با رقابت همراه بوده که از جمله آن ها می توان به صنایع پتروشیمی و صنعتی اشاره کرد.
کد خبر : ۱۸۱۴۱۶

به گزارش بورس نیوز، بورس کالا محلی برای مبادله کالاهای مختلف محسوب می‌شود بازاری که در آن متقاضیان می‌توانند محصولات موردنظر خود را از عرضه‌کنندگان خریداری کنند اما عرضه کمتر از تقاضا باهدف ایجاد رقابت در بازار از قدیم در تالار نقره‌ای مرسوم بوده است.

بر اساس آمار در هفته گذشته293 هزار و 336 تن انواع کالا به ارزش بیش از17هزار میلیارد ریال در بورس کالا مورد دادوستد قرار گرفتند که نسبت به هفته ماقبل آن می‌توان گفت این بازار به ترتیب رشد 8 و 15 درصدی را در حجم و ارزش تجربه کرده اما باید دید این افزایش حجم چه دردی از متقاضیان از بازار دوا کرده است.

در این خصوص محمدامین گلگر کارشناس بورس کالا به بورس نیوز گفت: حجم عرضه محصولات در هفته گذشته به 399 هزار و 355 تن رسید که بر این اساس حجم معاملات بازار نیز رقم ۲۹۳ هزار و 336 تنی را تجربه کرد.

وی ادامه داد: در بازه زمانی مذکور تعداد عرضه‌ها در همه تالارها ۲۵۶ عرضه بوده که ۲۰۶ عرضه با تقاضا روبرو بوده است.

گلگر خاطرنشان کرد: میزان عرضه‌ها باید به حدی باشد که منجر به معامله محصولات باقیمت‌های پایه اعلامی از سوی دفتر صنایع تکمیلی نشود و از سویی دیگر نیز موجب ایجاد رقابت در بازار شود.

کارشناس بورس کالا افزود: در هفته گذشته معامله بیش از 90 درصد محصولات با رقابت همراه بوده که ازجمله آن‌ها می‌توان به صنایع پتروشیمی و صنعتی اشاره کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر