بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
نماینده مردم ارومیه از روند مهاجرت خلبانان شرکت های هواپیمایی به ویژه کشورهای منطقه ابراز نگرانی کرد.
کد خبر : ۱۸۱۴۴۶

به گزارش بورس نیوز، سیدهادی بهادری، از روند مهاجرت خلبانان شرکت‌های هواپیمایی به کشورهای آسیایی به ویژه کشورهای منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت: در سال‌های گذشته، موضوع مهاجرت خلبانان همواره مطرح شده، به طوری که یک روز، مهاجرت این افراد به ترکیه گفته شده و روزهای دیگر کشورهایی مانند امارات و هند مطرح می‌شود، البته معضل مهاجرت نخبگان تنها معطوف به خلبانان نیست و بسیاری از اقشار کشور را شامل می‌شود.

شرایط دوگانه ایرلاین‌ها؛ کاهش قیمت بلیط برای جذب مشتری و افزایش حقوق برای ماندن خلبانان

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: مهاجرت خلبانان عوامل مختلفی دارد، که نبود بازار کار و کاهش آمار پروازهای هوایی داخل کشور یکی از این مسائل است. البته مسئله این است که ایرلاین‌ها از یک طرف برای جذب مشتری، مجبور به کاهش قیمت بلیط هواپیما هستند و از طرف دیگر برای ارتقا سطح کاری و همچنین تداوم به‌کارگیری خلبانان ملزم به هزینه‌کرد اعتبار است.

برخی از خلبانان، ایرلاین‌های کشورهای همسایه را به ایرلاین‌های داخلی ترجیح می‌دهند

وی افزود: متأسفانه برخی از خلبانان با توجه به شرایط اقتصاد داخلی، ترجیح می‌دهند در ایرلاین کشورهای همسایه کار کنند، که این مسئله به معنای فرار سرمایه از کشور است، زیرا برای تربیت یک خلبان از درجه کمک خلبانی به خلبانی بیش از یک میلیارد تومان هزینه می‌شود، که این به معنای سرمایه‌گذاری کشور بر روی افراد متخصص است که باید برای حفظ آن‌ها تلاش دوچندانی کرد.

مسئولان برنامه‌ای برای حفظ نخبگان از جمله خلبانان در کشور ندارند

بهادری تصریح کرد: متأسفانه مسئولان کشور برنامه‌ای برای حفظ نخبگان از جملهخلباناندر کشور ندارند، بنابراین نباید به راحتی این سرمایه‌ها را از دست داد، بلکه باید با اعمال سیاست‌های تشویقی، افراد را به فعالیت در داخل کشور ترغیب کنیم.

تفاوت حقوق خلبانان در ایرلاین‌های داخلی و خارجی؛ از زمین تا آسمان/ اختلاف حقوق چندین برابر است

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی از عوامل مهاجرت خلبانان به کشورهای دیگر، تفاوت حقوق پرداختی ایرلاین‌های خارجی با ایرلاین‌های داخلی است که گاهی اوقات این اختلاف قیمت چندین برابر نیز می‌شود، که این مسئله افراد را به خروج از کشور و فعالیت در شرکت‌های هواپیمایی خارجی ترغیب می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته تمام مسائل در بحثمهاجرت خلبانان، مسئله مالی نیست، بلکه نحوه برخورد با این قشر نیز از سوی مسئولان بسیار مهم است، به طوری که شاهد بودیم که مثلا با خلبانی مانند کاپیتان شهبازی که توانست هواپیما را با دو چرخ به زمین بنشاند، برخورد مناسبی نداشتند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر