بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
در مدت گذشته که بازار سهام روزهای سرخی را سپری کرد، برخی سهم ها از این افت مصون ماندند.
کد خبر : ۱۸۱۴۸۸

به گزارش واحد آبسیم بورس نیوز، افزایش میزان معاملات، رشد درآمدهای بورس انرژی ایران را به همراه داشته است. در 6 ماهه نخست سال 97 این شرکت توانسته با رشد 13 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، 177 ريال سود به ازای هر سهم کسب کند.

«انرژی» مضاعف با رشد بازار

علت افزايش درآمدهاي عملياتي اغلب ناشی از افزايش ارزش معاملات و به دنبال آن، افزايش کارمزد آن است.

شایان ذکر است که بورس انرژی بیش از فعالیت های عملیاتی، از محل سرمایه گذاری های خود توانسته درآمد شناسایی کند. در حالی که درآمدهای عملیاتی حدود 54 میلیارد ريال است، درآمد سرمایه گذاری ها بالغ بر 89 میلیارد ريال به ثبت رسیده است. «بورس انرژی ایران» علاوه بر سپرده بانکی، در صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت حاضر است.

اما نکته جالب توجه در وضعیت سهام این شرکت است.

سهام «انرژی3» سال 97 را با قیمت حدود 11600 ريالی آغاز کرد و تا اواسط مرداد ماه در همین حوالی در حال نوسان بود. ولی با اوج گیری بازار سرمایه از اواسط مرداد ماه، این سهم نیز در کانال صعود قرار گرفت و از آن زمان تا کنون تنها 4 روز معاملاتی را با افت قیمت به پایان رساند و تا قیمت قابل توجه 58500 ريال رشد کرد و بازدهی خیره کننده ای را نصیب سهامداران خود نمود.

اما نکته ای که جلب توجه می کند این است که معاملات این نماد دقیقا در اولین روز افت قیمت ها (10 مهر ماه) به دلیل اعلام خبری مبنی بر عرضه نفت خام در بورس انرژی ایران متوقف شد و تا به امروز بازگشایی نشده است. ظاهرا سهامداران این سهم باید تا زمان مشخص شدن جزییات عرضه نفت خام و نیز ساز و کار اجرایی آن، صبر کنند.

به این ترتیب «انرژی3» از گزند سقوط بورس در امان ماند.

«پترول» و «پارسان» دو شرکت حاضر در بازار سهام هستند که در زمره اعضای هیات مدیره بورس انرژی ایران قرار دارند.

توقف نماد «انرژی» در اولین روز افت بازار این شائبه را ایجاد کرده که هدف، جلوگیری از کاهش قیمت بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
از دادستان کل کشور تقاضا مندیم برای کشف فساد دربورس تهران درخصوص بسته شدن نماد بورس انرژی یک روز قبل از سقوط وحشتناک شاخص تحقیقات لازم را انجام دهد ببیند سهامداران بورس انرژی چه کسانی هستند که دقیقا یک روز قبل ازشروع ریزش شاخص نماد این سهم رابستند تا دراین مدت نماد راانرژی ازز گزند هرافتی دور بماند