بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: باید مشخص شود نماینده مجلس، هر مدیری و مسئولی چه میزان دریافت می‌کند نمی‌دانم چرا پنهان کاری می‌شود.
کد خبر : ۱۸۱۵۲۱

به گزارش بورس نیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، با اشاره حکم قانون برنامه برای ایجاد سامانه حقوق‌ها اظهار داشت:علت تعلل دولت در ایجاد این سامانه را نمی‌دانیم، تعلل دولت در این امر برای مردم شبهه‌انگیز است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در بحث شفافیت حقوق‌ها که به عنوان حقوق‌های نجومی مطرح شد این گونه به جامعه القا شد که همه می‌گیرند و می‌برند و مردم بی اطلاع هستند، دلیل تعلل دولت را نمی‌دانم، مجلس باید دراین زمینه اقدام جدی کند.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی بیان کرد: اقدام جدی مجلس می‌تواند این باشد که ضرب‌الاجلی تعیین کند، پشت سر این ضرب الاجل تضمینی بگذارد و ضمانت اجرایی در نظر بگیرد که اگر دولت اجرا نکرد جرم محسوب شود، باید مشخص شود حقوقی که مسئولان می‌گیرند درست است یا غلط، اگر غلط است باید اصلاح شود، اگر درست است به مردم هم اعلام شود.

در خواست از رئیس مجلس برای ورود به شفافیت حقوق‌ها

وی با تاکید براینکه مجلس برای ایجاد سامانه حقوق‌ها ضمانت اجرایی بگذارد، گفت: بعد از تعطیلات طی نامه ای از دکتر لاریجانی رئیس مجلس می‌خواهیم شخصا در این زمینه ورود کند، در شفاف‌سازی‌ها این روزها مطرح است نمی‌توان تنها در آرای و مسائل امنیتی شفاف‌سازی کنیم، حقوق چه چیزی دارد که نمی‌توان آن را شفاف‌سازی کرد، حقوق از حق می‌آید یا حق است یا حق نیست واگر نیست باید با آن برخورد شود.

جعفرزاده ایمن آبادی در این باره که اذهان عمومی شفاف‌سازی حقوق مجلسی‌ها را هم مطالبه می‌کنند، اظهار داشت: باید مشخص شود نماینده مجلس، هر مدیری و مسئولی چه میزان دریافت می‌کند نمی‌دانم چرا پنهان کاری می‌شود، سوالات متعدد در جامعه مطرح است طی نامه از لاریجانی می‌خواهیم که دولت را مکلف کند.

نمایندگان مجلس نباید مستثنی شوند

این نماینده مجلس افزود: هیات رئیسه مجلس در خصوص شفاف‌سازی حقوق نمایندگان اعلام کرده بود که در دست اقدام است، واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است،امیرآبادی این موضوع را اعلام کرده بود، بنابراین باید در سایت اعلام شود و همه مردم از آن مطلع شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه شفافیت حقوق باید شامل حال نمایندگان نیز بشود، تاکید کرد: هیچ کس نباید در شفافیت مستثنی شود، هر کسی استثنا شد بدانید مسئله دار است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر