بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

نفت تحریم‌ها را می‌سوزاند/ عرضه در مقیاس کوچک برای کاهش هزینه حمل‌ونقل

کارشناس بازار سرمایه گفت: برای دور زدن تحریم ها باید نفت ایران در بشکه های کوچک و برای خریداران متعدد ارسال شود.
کد خبر : ۱۸۱۶۸۴

فرشید اردبیلیون جهانی کارشناس بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: قیمت نفت در همه کشورها براساس بازارهای مالی تعیین شده و رقابت بین خریداران نیز آزاد است.

وی با بیان اینکه قیمت نفت خلیج فارس براساس بورس دبی تعیین می شود، افزود: قیمت عرضه نفت خام در بورس انرژی با در نظر گرفتن فرمول های خاص تعیین شده لذا امیدواریم مورد استقبال متقاضیان قرار گیرد.

مدیرعامل کارگزاری جهان سهم با اشاره به اینکه عرضه نفت باید در مقیاس های کوچک انجام شود، گفت: برای کاهش هزینه های حمل و نقل وزارت نفت باید اقدامات لازم را انجام دهد.

اردبیلیون جهانی افزود: برای دور زدن تحریم ها باید این محصول در سایزهای کوچک و برای خریداران متعدد ارسال شود.

وی با بیان اینکه در صورت استقبال متقاضیان از این محصول شاید برای دومین بار نیز این عرضه انجام شود، گفت: تولید نفت کشور به حدی خواهد بود که در دوره های بعدی می توانیم شاهد افزایش حجم عرضه باشیم.

مدیرعامل کارگزاری جهان سهم بابیان اینکه تداوم عرضه این محصول در بورس انرژی نیازمند دانش فنی و تخصص است، گفت: بخش خصوصی توانایی افزایش حجم عرضه این محصول را داشته و ساختارهای بورس نیز در این زمینه فراهم است.

وی با بیان اینکه نظارت کافی بر اجرای این عرضه انجام می شود، افزود: متقاضیانی که از طریق بورس خرید خود را انجام می دهند احراز هویت می شوند سپس باید 10 درصد مبلغ خرید را به کارگزار تحویل داده و پس از خرید نیز 20 درصد دیگر از باقی حساب خود را واریز می کنند و مابقی آن با ارائه تضمین های کافی و به صورت دلاری تسویه می شود لذا امکان دخالت بابک زنجانی ها در این معاملات وجود ندارد.

اردبیلیون جهانی با اشاره به اینکه 1 میلیون بشکه نفت خام برای عرضه در بورس انرژی در نظر گرفته شده است، گفت: این بشکه ها باید در مقیاس های کوچک تعبیه شوند تا بتوانند از رادارها خارج شوند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

زیان ایران خودرو گریبان بازار را گرفت

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

سدی پیش‌روی کامودیتی‌ها / ابزارهای نوین مالی در دسترس فعالان بورس

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

اصلاح بازار در گرو از بین رفتن جو بی‌اعتمادی

ارسال نظر