بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه فعالیت تعاونی‌های اعتبار باید دوباره از سر گرفته شود و در همه هم این نوع فعالیت انجام می‌شود.
کد خبر : ۱۸۲۱۸۴

به گزارش بورس نیوز، محمد شریعتمداری اظهار کرد: فعالیت تعاونی‌های اعتبار باید دوباره از سر گرفته شود و در همه هم این نوع فعالیت انجام می‌شود.

وی افزود: به دلیل اینکه در دوره‌ای نظارت درستی نشد و اتفاقات بدی در حوزه تعاونی‌های اعتبار افتاد، این تعاونی‌ها کنار گذاشته شد که باید دوباره مذاکراتی با بانک مرکزی انجام شود تا تعاونی‌های اعتبار دوباره به صورت هدفمند برای تامین مالی بخش تعاون راه اندازی شود.

وی در مورد تعاونی‌های مسکن نیز گفت: این تعاونی‌ها دو میلیون واحد مسکونی را در کشور ساخته اند که کار بسیار بزرگی است، ممکن است دو تا سه درصد نیز به اشکال خورده باشد اما به دلیل حاشیه‌هایی که ایجاد شد تعاونی های مسکن در محاق قرار گرفتند که برای فعال کردن فعالیت های ساخت و ساز در کشور باید از این ظرفیت بهره بگیریم.

شریعتمداری در ادامه تصریح کرد: وزارت تعاون ماموریت‌های متفاوتی دارد که یکی از این ماموریت‌ها موضوع مهم تعاونی است که باید بخشی از اقتصاد ایران را به خود اختصاص دهد. وی افزود: تعاونی تنها یکی از اشکال بنگاه‌داری نیست، بله مرکز به خدمت گرفتن نیروهای خلاق برای مردمی کردن اقتصاد است و در همه دنیا راهی برای دستیابی به توسعه اقتصادی است و با نگاه بلندمدت به آن نگاه می‌شود.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تعاون در ایران در فرهنگ عامه مردم جای دارد و اعتبار ویژه‌ای برای آن قائل هستند که این فرهنگ سرمایه‌ای برای بخش تعاونی در ایران است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر