بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: صنایع فلزی و شیمیایی با رقم حدود 65 درصد اشتغال، نزدیک به دوسوم اشتغال کل صنایع استان را تشکیل می‌دهند.
کد خبر : ۱۸۲۶۲۳

به گزارش بورس‌نیوز، رشید یزدان‌فرد اظهار کرد: دو گروه صنایع فلزی و شیمیایی با رقم حدود 65 درصد اشتغال ، نزدیک به دوسوم اشتغال کل صنایع استان را تشکیل می‌دهند و صنایع کانی غیر فلزی نیز با رقم 19 درصد دررتبه بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از کالای ایرانی در بهبود محیط کسب و کار و ایجاد اشتغال تصریح کرد: بالاترین اشتغال ایجادی در صنایع استان به ازای هر واحد ، مربوط به صنعت نساجی است که با 47 نفر به ازای هر واحد تولیدی رتبه نخست را داراست که نشان دهنده اهمیت و کاربری بودن این صنعت است.

یزدان‌فرد با اشاره به شاخص های پروانه های بهره برداری موجود در استان اظهار کرد: از نظر میزان سرمایه‌گذاری انجام شده، دو گروه صنایع فلزی وشیمیایی ، 76درصد صنایع استان را تشکیل می‌دهند همچنین بیش از یک سوم پروانه های بهره برداری درگروه کالایی را محصولات شیمیایی وسلولزی دربرمی‌گیرد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: میانگین سرمایه‌گذاری در صنایع فلزی با عدد 39 میلیارد ریال به ازای هر واحد تولیدی بیشترین رقم را به خود اختصاص داده و صنعت منسوجات با میانگین سرمایه‌گذاری 29 میلیارد ریال رتبه دوم را دارا است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر