بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
وزارت اقتصاد آمریکا قصد دارد بزرگترین حراج اوراق قرضه دولتی در تاریخ این کشور را با هدف جبران افزایش شدید کسری بودجه دولت اجرا کند.
کد خبر : ۱۸۲۶۷۲
به گزارش بورس نیوز، استیون منوشین وزیر خزانه‌داری آمریکا قصد دارد با هدف جبران بخشی از افزایش شدید کسری بودجه این کشور اوراق قرضه کوتاه مدت و میان مدت منتشر کند و وزارت اقتصاد این کشور نیز به همین دلیل به دنبال برگزاری بزرگترین حراج اوراق قرضه آمریکا در تاریخ این کشور است.

به نظر می‌رسد استیون منوشین رکورد وزرای پیشین را در زمینه فروش اوراق بدهی دولتی بشکند چرا که وزارتخانه وی قصد دارد در حراج پیش‌رو 81 میلیارد دلار اوراق قرضه دولتی آمریکا را به بخش خصوصی واگذار کند.

پیشتر تیموتی گایتنر وزیر خزانه‌داری آمریکا بین سال‌های 2009 تا 2013 رکوردار فروش اوراق بدهی در میان وزرای آمریکایی بود.

طی ماه‌های گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا با هدف تأمین بخشی از کسری بودجه فزاینده ‌کاخ سفید و همچنین فراهم کردن منابع مالی مورد نیاز در راستای اجرای طرح‌های محرک اقتصادی ترامپ، انتشار اوراق بدهی قرضه را به شدت افزایش داده است. این بار اما در حالی این اوراق منتشر می‌شود که سود اوراق بدهی آمریکا به دلیل چشم‌انداز بالا رفتن نرخ بهره در این کشور افزایش یافته است.

همه این عوامل به بالا رفتن تقاضا برای اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا افزایش داده است این در حالی است که کشورهای خارجی نیز در حال فروش اوراق بدهی آمریکایی خود هستند.

جان هیل کارشناس مؤسسه بی‌ام‌اُ کپتال معتقد است که آمریکا نمی‌تواند از شر کسری بودجه خود خلاص شود و وزارت خزانه‌داری این کشور مجبور خواهد بود روند انتشار اوراق قرضه دولتی را سرعت بخشد.

کمتر از 10 سال پیش وزیر خزانه‌داری وقت آمریکا با هدف تأمین منابع مالی مورد نیاز برای طرح کمک مالی دولت اوباما حجم قابل توجهی از اوراق بدهی دولتی را عرضه کرد. تا همین چند وقت پیش پایین نگه داشتن نرخ بهره توسط بانک مرکزی فدرال آمریکا در کنار افزایش تقاضای سرمایه‌داران برای خرید دارایی‌های ایمن و بالا رفتن ارزش اسمی این اوراق شرایط بازار اوراق بدهی عمومی آمریکا در جهان برعکس امروز بود و بانک مرکزی فدرال آمریکا مجبور بود بخش قابل توجهی از آنها را از بازار جمع‌آوری کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر