بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

دغدغه جدی برای صادرات پتروشیمی‌ها/ دست چینی‌ها و هندی‌ها در پوست گردو

جایگزین کردن کشور دیگری به جای ایران و تامین محصولات پتروشیمی برای بازارهای هدف کار از جمله هند و چین چندان آسانی نخواهد بود.
کد خبر : ۱۸۲۹۱۶
گروه پتروشیمی گزارشات ۶ ماهه مناسبی ارائه کردند و از آنجا که به تازگی تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا با ارز نیمایی صورت میگیرد، انتظار می رود این گروه در نیمه دوم سال سود بهتری محقق سازند. 
البته نگرانی هایی بابت تحریم ها و افت صادرات وجود دارد. «شاراک» در ۶ ماهه نخست امسال با رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، سود خالص ۶۳۹۰ میلیارد ریالی محقق کرده است. «جم» در همین مدت ۱۲۲۶۴ میلیارد ریال سود محقق کرده که ۵۹ درصد بیش از سود خالص مدت مشابه سال ۹۶ بوده است. «مارون» در ۶ ماهه با افزایش ۷۱ درصدی نسبت به ۶ ماهه سال قبل، ۱۴۶۰۶ میلیارد ریال سود خالص محقق کرده و «شیراز» که نیمه نخست سال گذشته را با شناسایی زیان به پایان برده بود، در ۶ ماهه امسال ۲۹۹۱ میلیارد ریال سود خالص محقق کرده است.

فریبرز کریمایی قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: به هر حال نمی توان گفت تحریم ها اثرگذار نیست. قطعا محدودیت هایی ایجاد خواهد شد؛ اما صنعت پتروشیمی از تحریم هایی که در دوره قبل اعمال شده تجربیاتی کسب کرده که تا حدودی به گذر از بحران تحریم و انجام صادرات کمک خواهد کرد. ضمن اینکه پس از اجرای برجام هم، مسائلی همچون نقل و انتقال پول وجود داشت و مشکلات کاملا بر طرف نشده بود. بنابراین به تداوم روند صادرات محصولات پتروشیمی خوشبین هستیم. 

وی افزود: علاوه بر این در نظر داشته باشید که جایگزین کردن کشور دیگری به جای ایران و تامین محصولات پتروشیمی برای بازارهای هدف کار از جمله هند و چین چندان آسانی نخواهد بود. دغدغه جدی بابت کاهش صادرات محصولات پتروشیمی نخواهیم داشت. امیدواریم دولت و مجلس شورای اسلامی هم مساعدت لازم را به عمل آورده و صنایع صادرکننده به سلامت از چالش تحریم ها گذر کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر