بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
وال استریت ژورنال خبر داد؛

بررسی انحلال اوپک در عربستان

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه خبر داد اندیشکده دولتی مهم عربستان سعودی سرگرم مطالعه تاثیرات احتمالی انحلال اوپک بر بازارهای نفت است.
کد خبر : ۱۸۳۰۲۱
به گزارش بورس نیوز، وال استریت ژورنال در گزارش خود تصریح کرد که این پروژه تحقیقاتی منعکس کننده بحث در دولت عربستان درباره ترک اوپک در آینده نزدیک نیست. اما اوپک در این باره اظهارنظر نکرده است.

خالد الفالح - وزیر انرژی عربستان سعودی - در مصاحبه مفصلی که چندی قبل با خبرگزاری تاس روسیه داشت، اظهار امیدواری کرده بود که گروه اوپک پلاس به صورت رسمی تشکیل شود. عربستان سعودی می‌خواهد یک ساختار حاکمیتی رسمی را ایجاد کند که بر هماهنگی بازار نفت نظارت خواهد داشت.

فالح به تاس گفته بود: ما می‌خواهیم یک توافق همکاری جدید امضا کنیم که مهلت آن نامحدود بوده و پس از سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ منقضی نمی‌شود. وی اظهار کرده بود که هدف اوپک پلاس، یک هدف تولید ثابت نیست بلکه هماهنگی سطح تولید مناسب برای بازار است. هدف تشکیل گروه دائمی اوپک پلاس، پرسشهایی را که درباره این که چه اتفاقی برای اوپک خواهد افتاد، برانگیخته است. الفالح در این مصاحبه اظهار کرده بود که اوپک پلاس می‌تواند با هماهنگی نزدیک با اوپک فعالیت کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر