بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
سرپرست شرکت گاز استان سیستان‌وبلوچستان:

نیروگاه‌های سیستان و بلوچستان گازرسانی می‌شوند

سرپرست شرکت گاز استان سیستان‌وبلوچستان گفت: سیستان‌وبلوچستان تعدادی نیروگاه در شهرهای زاهدان، ایرانشهر و چابهار دارد که این نیروگاه‌ها با روش‌های متفاوتی گازرسانی می‌شوند.
کد خبر : ۱۸۳۲۱۹

به گزارش بورس‌نیوز، رضا پنجابی، سرپرست شرکت گاز استان سیستان‌وبلوچستان درباره گازرسانی نیروگاهی این استان اظهار کرد: سیستان‌وبلوچستان تعدادی نیروگاه در شهرهای زاهدان، ایرانشهر و چابهار دارد که این نیروگاه‌ها با روش‌های متفاوتی گازرسانی می‌شوند.

وی درباره گازرسانی به نیروگاه زاهدان اظهار کرد: نیروگاه گازی زاهدان با ظرفیت اسمی ۲۲۵ مگاوات در قالب هشت واحد، تامین‌کننده ۱۰ درصد از برق مصرفی استان است که تاکنون ۶ واحد از این نیروگاه با مصرف روزانه ۱۰۰ هزار مترمکعب گاز در روز، در مدار قرار گرفته‌اند.

سرپرست شرکت گاز استان سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: صرفه حاصل از جایگزینی گاز با فرآورده‌های نفتی (گازوئیل) در نیروگاه زاهدان معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سال است.

پنجابی درباره گازرسانی به نیروگاه بخار ایرانشهر نیز گفت: این نیروگاه با ظرفیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب گاز در روز فعالیت می‌کند، همچنین نیروگاه سیکل ترکیبی بمپور با مصرف روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب گاز در مدار قرار دارد که مجموع صرفه‌جویی حاصل از جایگزینی گاز با فرآورده‌های نفتی در این دو نیروگاه سالانه معادل ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

به گفته وی، گازرسانی به نیروگاه چابهار به روش گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) را بخش خصوصی با ارزش تقریبی ۹۰ میلیون دلار انجام می‌دهد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
قائم مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت:

نیروگاه زاگرس کوثر از استراتژیک‌‌ترین نیروگاه‌های کشور

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت:

افزایش توزیع گازوئیل یورو4 در کشور

ارسال نظر