بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی خوزستان:

دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت نفت و حفاری

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‎های بین‎المللی استان خوزستان گفت: این نمایشگاه پس از نمایشگاه بین‎المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، مهم‎ترین رویداد نمایشگاهی در عرصه صنعت نفت کشور است.
کد خبر : ۱۸۳۲۲۱

به گزارش بورس‌نیوز، رحیم جلیلی با اشاره به اینکه اقدامهای لازم برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد صنعتی انجام شده است، افزود: این نمایشگاه پس از نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، مهمترین رویداد نمایشگاهی در عرصه صنعت نفت کشور است.

وی افزود: در این زمینه ۵ هزار متر مربع فضای مسقف شامل سالنهای خلیج فارس، کارون، خرمشهر و امام رضا (ع) و یک هزار متر مربع فضای باز نمایشگاه برای ایجاد غرفههای شرکتهای نفتی، مجموعههای بزرگ صنعتی، شرکتهای سازنده قطعات و تجهیزات و همچنین تامینکنندگان کالا اختصاص مییابد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان خوزستان گفت: تاکنون حدود ۲۰۰ شرکت که ۹۰ درصد آنها از بخش خصوصی هستند و تعدادی از شرکتهای دولتی برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کردهاند که از جمله آنها شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری است.

جلیلی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال همانند سالهای گذشته انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاههای صنعتی کشور حضور دارند، افزود: در نشستهای تخصصی با نمایندگان شرکتها تلاش شده که در شرایط کنونی به ابعاد کیفی نمایشگاه اهتمام ویژه شود و تازه‌ترین ساخته‌های کاربردی در بخشهای مختلف صنعت نفت به نمایش در آید.

به گفته وی، برگزاری نشست‌های تخصصی، رونمایی از قطعات و تجهیزاتی که به تازگی تولید و در چرخه عملیات قرار گرفته‌اند، ایجاد زمینه لازم برای همافزایی میان سازندگان و صنعتگران و شرکتهای فعال در صنایع نفت، گاز، حفاری، پالایش و پتروشیمی درباره آشنایی با نیازهای آنها و همچنین ظرفیتها و توانمندیهای شرکتهای سازنده از فرصتهای مناسبی خواهد بود که در این نمایشگاه پیشبینی شده است.

جلیلی با اشاره به نام‌گذاری امسال به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» اظهار کرد: نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان برنامههای خود را همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی در بخشهای استفاده از ظرفیتهای داخلی، تولید محصولات استاندارد، رونق‌بخشی به شهرکهای صنعتی، ایجاد فرصتهای شغلی و خودکفایی هدفگذاری کرده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان خوزستان گفت: در نمایشگاه امسال با توجه به اهمیت ساخت داخل، با برنامهریزی و هماهنگی انجام شده با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران به عنوان شرکتهای پیشران در عرصه ساخت داخل و بومیسازی قطعات و تجهیزات، مقرر شد نمایشگاه اختصاصی این دو شرکت که هر ساله جداگانه برگزار میشود بهمنظور همسویی و همافزایی بیشتر و بهینهسازی هزینهها در یکدیگر ادغام و با همیاری شرکت نمایشگاهها برگزار شود.

بر اساس این گزارش، ساعت کار نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان ۹ تا ۱۷ خواهد بود و تمهیدات لازم برای ارائه توضیحات و آشنایی مراجعه کنندگان با این صنعت از سوی کارشناسان مجرب پیشبینی شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر