بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
بررسی بازار پررقابت اپلیکیشن‌های پرداخت در بازار ایران نشان می‌دهد؛

استارت‌آپ‌های خدماتی، حلقه مفقوده اپلیکیشن‌های پرداخت

بررسی بازار پررقابت اپلیکیشن‌های پرداخت در بازار ایران نشان می‌دهد هرچند فعالیت‌های گسترده‌ای از سوی این اپلیکیشن‌ها برای جذب مخاطبین انجام شده است اما همچنان حلقه مفقوده در این بخش، ارائه خدمات متفاوت مورد نیاز کاربران و ایجاد انگیزه برای مشتریان جدید است، امری که با حضور استارت‌آپ‌ها در حوزه‌های مختلف و ارتباط میان اپلیکیشن‌ها و این استارت‌آپ‌ها محقق خواهد شد.
کد خبر : ۱۸۳۳۳۴

به گزارش بورس نیوز، حامد رحمانی مدیر مارکتینگ انیاک ضمن اظهار این مطلب افزود: در حال حاضر اپلیکیشن‌های پرداخت متعددی با حمایت بانک‌ها و PSP‌ها در بازار پولی کشور فعال هستند و هر یک از آن‌ها تلاش می‌کنند با تبلیغات گسترده و ارائه جوایز، طیف گسترده‌تری از مخاطبین را به‌سوی خود جلب کنند.

در بازار پررقابت این اپلیکیشن‌ها، حلقه مفقوده تامین نیازهای روزمره مخاطبین است چرا که کاربر همواره علاقه‌مند به دریافت کلیه خدمات از یک ابزار بخصوص در قالب یک آپلیکیشن موبایل با امکان پرداخت وجه به ساده‌ترین شکل ممکن است، امری که از یک‌سو باعث افزایش رضایت و افزایش تراکنش اعضا فعلی می‌شود و از سوی دیگر ارائه چنین خدماتی بر بستر اپلیکیشن‌های پرداخت باعث جذب مخاطبین جدید خواهد شد و از هر دو منظر، به معنای افزایش درآمد برای اپلیکیشن‌های پرداخت است.

رحمانی همچنان بر این نظر است که بررسی وضعیت فعلی اپلیکیشن‌های پرداخت در کشور نشان می‌دهد هرچند گام‌هایی در این زمینه برداشته شده است اما همچنان فضای بزرگی برای ارائه خدمات جدید بخصوص در قالب ارسال کمپین‌های مختلف از سوی این اپلیکیشن‌ها وجود دارد، فضایی که از سوی استارت‌آپ‌های حوزه‌های مختلف و قابلیت ارسال نوتیفیکیشن از طریق اپلیکیشن‌های موبایل قابل پوشش است. با چنین پیوندهایی، عملا حلقه ارتباطی بخش پرداخت با بخش خدمات ایجاد می‌شود و این مسئله می‌تواند منجر به افزایش قدرت این اپلیکیشن‌ها شود.

با توجه به نیازهای جامعه به نظر یکی از اصلی‌ترین بخش‌های قابل ارائه در این میان بحث مربوط به امور مرتبط با صنعت بیمه باشد. صنعت بیمه ایران هرچند هنوز ازنظر ضریب پوشش، فاصله زیادی با کشورهای پیشرفته دارد اما به‌سرعت در حال گسترش است و به‌ویژه در زمینه بیمه‌های مرتبط با عمر، فضای مناسبی برای ارائه خدمات نوین در اختیار اپلیکیشن‌های پرداخت قرار می‌دهد ضمن آنکه گردش مالی (امری که موردتوجه اپلیکیشن‌های پرداخت است) گسترده‌ای در این حوزه وجود دارد.

در کنار این، حوزه سرویس‌های گردشگری از دیگر حوزه‌هایی است که حجم بالایی از درخواست و تراکنش مالی را ایجاد می‌کند. در این حوزه استارت‌آپ‌های قدرتمندی حاضر هستند اما به نظر می‌رسد نیاز به راهکاری برای اتصال این استارت‌آپ‌ها به اپلیکیشن‌های پرداخت است، امری که شاید نیاز به حضور پررنگ‌تر استارت‌آپ‌های فناوری محور در حوزه سفر داشته باشد.

مدیر دیجیتال مارکتینگ انیاک افزود اپلیکیشن‌های پرداخت همان‌گونه که از نام آن‌ها مشخص است مبتنی بر کسب درآمد از پرداخت‌های مخاطبین هستند اما در این میان می‌توان با ارائه خدماتی نظیر کارت‌های تخفیف و سیستم‌های امتیازدهی، از یک‌سو ارزش‌افزوده‌ای برای خریداران فراهم کرد و از سوی دیگر با ترغیب مشتریان و مخاطبین به خریدهای بیشتر، موجب افزایش درآمد اپلیکیشن‌ها خواهد شد. در این زمینه هنوز بازار بزرگی برای حضور استارت‌آپ‌ها وجود دارد و حضور قدرتمند آن‌ها در این حوزه و بهره‌گیری اپلیکیشن‌های پرداخت از خدمات این استارت‌آپ‌ها می‌تواند یک مزیت بسیار بزرگ باشد.

حوزه خدمات شهری از دیگر حوزه‌هایی است که در سطح جهان شاهد حضور گسترده استارت‌آپ‌ها در آن هستیم و در بازار کشورمان هم نیاز به آن احساس می‌شود. این حوزه نیز با توجه به گسترش شهرنشینی و مسائل مربوط به آن از دیگر حوزه‌هایی است که گردش مالی بالایی در آن وجود خواهد داشت و همکاری با استارت‌آپ‌های این حوزه می‌تواند زمینه بزرگی برای اپلیکیشن‌های پرداخت ایجاد کند.

درنهایت هرچند حوزه‌هایی از این دست برای ارائه خدمات به شکل گسترده‌ای وجود دارد اما نکته قابل‌توجه ایجاد بستری برای ارتباط میان اپلیکیشن‌های پرداخت به‌عنوان بخشی از جامعه بزرگ فین‌تک‌های ایران با استارت‌آپ‌های مرتبط با این حوزه است، امری که حضور گسترده‌تر استارت‌آپ‌های مبتنی بر خدمات پرداخت را می‌طلبد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر