بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی:

قاچاق دام زنده علت گرانی‌هاست

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی گفت: دینار عراق تا حدود ۱۲ هزار تومان افزایش قیمت داشته و همین امر باعث ترغیب به قاچاق دام شده است. گوسفندی که در کشور به فرض مثال با قیمت کیلویی ۲۶ هزار تومان به فروش می‌رسد در عراق با ۳۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.
کد خبر : ۱۸۳۴۱۱
به گزارش بورس نیوز، علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی  در خصوص افزایش میزان قاچاق دام در کشور خاطرنشان کرد: قاچاق دام در کشور با شدت بیشتری در حال انجام است و علت این گرانی هم همین قاچاق دام زنده است. دام از ناحیه غربی کشور به ترکیه و عراق و از ناحیه جنوبی کشور هم به امارات، عمان، قطر و کویت قاچاق می‌شود.

ملکی با اشاره به میزان قیمت دام زنده قاچاق شده به کشورهای همسایه اذعان داشت: دینار عراق بین 11 هزار تا 12 هزار تومان افزایش قیمت داشته و همین امر باعث ترغیب به قاچاق دام شده است. گوسفندی که در کشور به فرض مثال با قیمت کیلویی 26 هزار تومان به فروش می‌رسد در عراق با 36 هزار تومان به فروش می‌رسد. در کشورهای جنوبی هم ارزش پولشان افزایش داشته و باعث افزایش رغبت به قاچاق دام شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی افزود: دام عرضه شده رو به اتمام است و اگر دولت تدبیر نکند تا پایان سال با مشکل تامین دام و گوشت در کشور مواجه خواهیم شد.

ملکی در رابطه با عرضه دام مولد به بازار تصریح کرد: دام مولد در حال حاضر به بازار عرضه می‌شود اما میزان آن زیاد نیست. دام مولد از نظر ما بره ماده‌ای است که هنوز تولیدمثل نکرده اما اگر قیمتها به این شکل افزایش داشته باشد در فصل بهار با معضل نبود دام مولد و کمبود دام مواجه خواهیم شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با اشاره به قاچاق دام مولد عنوان کرد: دام مولد ما همراه بقیه دام‌ها به خارج از کشور قاچاق می‌شود و این مشکل کمبود در دام مولد هم اتفاق خواهد افتاد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر