بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی؛

اقدامات اساسی در بازار خودرو باید صورت بگیرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای ایجاد رقابت پذیری و عدم وجود انحصار در بازار خودرو باید اقدام اساسی صورت بگیرد.
کد خبر : ۱۸۳۵۸۶

اقدامات اساسی در بازار خودرو باید صورت بگیرد

به گزارش بورس‌نیوز، سعید باستانی در خصوص افزایش قیمت محصولات تولید داخل و درخواست آزادسازی قیمت‌ها توسط خودروسازان، اظهار کرد: در خصوص خودروسازان بارها این را اعلام کرده‌ام که با وضعیت کنونی قادر به ادامه فعالیت در صنعت خودرو نیستیم.

خودروسازان تمام مسئولیت بار افزایش میزان هزینه‌های سربار را بپذیرند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ایجاد رقابت پذیری و عدم وجود انحصار در بازار خودرو باید اقدام اساسی صورت بگیرد، گفت: خودروسازان از یک سو حق دارند که قیمت را در اختیار داشته باشند از سوی دیگر باید مردم از محصول خوب و باکیفیت استفاده کنند، اگر مقرر باشد که خودروسازان افزایش قیمت داشته باشند باید تمام مسئولیت بار افزایش میزان هزینه‌های سربار را نیز بپذیرند و انتظار بیش از حد از دولت نداشته باشند و مردم نیز حق دارند در بازار رقابتی خودرو خریداری کنند.

لزوم رقابت تولیدات داخل با محصولات وارداتی

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در خانه ملت اشاره به اینکه باید واردات خودرو متناسب با شرایط آزادسازی قیمت‌ها آزاد باشد و تعرفه‌ها نیز کنترل شود، ادامه داد: باید آزادسازی قیمت خودروهای تولید داخل و واردات آزاد خودرو در کنار یکدیگر دیده شوند، خودروسازان باید با سایر محصولات وارد رقابت شوند.

نگاه یک سویه در بازار خودرو موجب زیان مردم می‌شود

این نماینده مردم در پایان با تاکید بر اینکه نمی‌توان از یک‌سو به خودروساز اجازه افزایش قیمت بدهیم اما از سوی دیگر واردات را ممنوع و تعرفه‌ها را افزایش دهیم و هیچ فکری به حال هزینه‌های سربار خودروسازان نشود، خاطرنشان کرد: در شرایطی که تنها یک بخش از بازار خودرو مورد توجه قرار بگیرد و تنها اجازه افزایش قیمت داده شود مردم متضرر می‌شوند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

واردات کالا با ارز 4200 و فروش آن به نرخ آزاد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

دغدغه‌ مردم برای خودروهای پیش‌فروش‌ شده

سرپرست سازمان توسعه تجارت تشریح کرد:

اهمیت مدیریت منابع ارزی در شرایط فعلی

معاون امورمعادن وصنایع معدنی سازمان صمت هرمزگان

فرآوری اولیه در 50 درصد معادن هرمزگان

ارسال نظر