بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
از آن جا که صنعت پالایش نفت در زمره صنایع با حاشیه سود بالا به شمار می رود، اغلب شرکت های این گروه سود انباشته قابل ملاحظه ای دارند. به همین جهت، به سراغ پالایشی ها رفته ایم تا بببینیم کدام شرکت ها مستعد افزایش سرمایه از محل سود انباشته هستند.
کد خبر : ۱۸۳۷۰۵

به گزارش واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، چندی پیش بود که اعلام شد افزایش سرمایه از محل سود انباشته معاف از مالیات است. پس از اعلام این خبر بود که مطابق با بررسی های آبسیم، «مارون» دست به کار شد و تصمیم گرفت بخشی از سود انباشته خود را به حساب سرمایه واریز کند.

همانند شرکت های پتروشیمی، فعالیت شرکت های پالایش نفت حاشیه سود بالایی به همراه دارد. در نتیجه، ارقام بالایی در مقابل سود انباشته ملاحظه می شود و دست شرکت ها را برای افزایش سرمایه از این محل باز بود و با معافیت مالیاتی اعطا شده، بازتر نیز شد.

در گروه پالایش نفت، اصفهانی ها بیشترین سود انباشته را در صندوق های خود ذخیره کرده اند. غول پالایش کشور پس از «شپنا» با 12761 میلیارد ريال، در رتبه دوم قرار گرفته است. پالایش نفت تهران نشین نیز جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

خودنمایی «شسپا» در حضور بزرگان / کدام پالایشی مستعد افزایش سرمایه است

اما در این میان، این «شسپا» است که حدود 5.9 برابر سرمایه خود، سود انباشته دارد و به راحتی آب خوردن می تواند نسبت به افزایش سرمایه از این محل جذاب اقدام نماید. نسبت سود انباشته به سرمایه در «شراز» از عدد 2 فراتر رفته و به همراه «شنفت» از متسعدترین شرکت ها محسوب می شوند.

خودنمایی «شسپا» در حضور بزرگان / کدام پالایشی مستعد افزایش سرمایه است

این توانایی در «شرانل»، «شاوان» و «شبریز» نیز به زیبایی مشاهده می شود و به زودی باید چشمان به جمال گزارشات افزایش سرمایه این شرکت ها روشن شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر