بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
عضو شورایعالی بورس عنوان کرد:

اقتصاد ملی ایران به بهبود شاخص ها نیاز دارد

دبیرکل کانون نهاد‌های سرمایه‌‌گذاری ایران گفت: اقتصاد ملی ایران به بهبود شاخص‌ها نیاز دارد و ما در تامین مالی کم‌هزینه بخش تولید با مشکلات زیادی روبرو هستیم
کد خبر : ۱۸۳۷۷۰

به گزارش بورس‌نیوز، دبیرکل کانون نهاد‌های سرمایه‌‌گذاری ایران ارتقای شفافیت، بهبود نظارت و ایجاد رویه‌های قانونی اثر بخش را از کارویژه‌های بنگاه‌ها اقتصادی بزرگ دانست و گفت: اقتصاد ملی ایران به بهبود شاخص‌ها نیاز دارد و ما در تامین مالی کم‌هزینه بخش تولید با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

این عضو شورایعالی بورس با بیان اینکه حضور سرمایه‌‌گذاران نهادی فعال؛ لازمه ارتقای حاکمیت شرکتی و اصلاح وضعیت فعلی است، افزود: بسیاری از فعالیت‌های مورد نیاز بازار‌های پول و سرمایه از جمله انتشار آمار و اطلاعات و نظارت، در توان سرمایه‌‌گذاران خرد نیست و این سرمایه‌‌گذاران نهادی هستند که این امکانات را فراهم می‌کنند.

وی افزود: هلدینگ‌ها نقش نظارتی مهمی در بازارها ایفا می‌کنند اما ساختار سرمایه‌‌گذاران نهادی باید صحیح شکل گرفته باشد در غیر این صورت به مشکلات اضافه می‌شود.

سعید اسلامی نقش دیگر سرمایه‌‌گذاران نهادی یا هلدینگ‌ها را انتشار اطلاعات و آمار دانست و گفت: این نهاد‌ها به انتقال اطلاعات مالی کمک می‌کنند و هزینه‌ها دسترسی به گزارش‌های مالی را کاهش می‌دهند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

ادامه‌دار بودن رشد روند ضعیف شاخص‌ها/ حیات خودروسازان از جیب سهامداران

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سکه سهامداران در جاده خودروسازان/ افزایش قیمت به چه شرطی!

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

بورس نیازمند افزایش حجم معاملات/ نقدینگی نباید به واسطه‌ها برسد

ارسال نظر