بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

پالایشی ها نزدیک به نقاط تعادلی/ رشد قابل توجه سود پالایشی‌ها نسبت به سال گذشته

این گروه کماکان برای سرمایه گذاری قابل اتکا بوده و می توان سهم پالایشی ها را رصد کرد و در قیمت های مناسب به این گروه ورود کرد.
کد خبر : ۱۸۳۸۵۳
به گزارش بورس‌نیوز قیمت جهانی نفت روز جمعه شیب نزولی داشت و به کمترین میزان در یکسال گذشته رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات جمعه با 3 دلار و 80 سنت، معادل 6.1 درصد کاهش به 58 دلار و 80 سنت رسید. همچنین نفت برنت تا رقم 58 دلار و 41 سنت یعنی پایین ترین رقم از اکتبر 2017 افت کرد. 

قیمت نفت خام آمریکا نیز با 4 دلار و 21 سنت، معادل 7.7 درصد کاهش به 50 دلار و 42 سنت رسید که پایین ترین رقم از اکتبر 2017 بود. این افت قیمت نفت، گروه پالایشی را تحت تاثیر قرار داد و ابن گروه هفته جاری را با صف فروش و افت قیمت آغاز کرد.

مصطفی امید قائمی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهداف در گفت‌‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: کاهش قیمت نفت از دو جهت موجب افت سودآوری پالایشگاه ها به لحاظ افت حاشیه سود شرکت‌ها و از لحاظ کاهش ارزش موجودی انبار شرکت‌ها خواهد شد.پ

وی ادامه داد: اما از سوی دیگر، با توجه به اینکه شرکت‌های پالایشی در سال جاری یک دوره افزایش قیمت نفت را تجربه کردند، این افت قیمت چندان نگران کننده نیست و باید تحلیل دقیق‌تری بر نرخ خوراک و فرآورده های پالایشی انجام داد. آنچه مسلم است سود پالایشی‌ها امسال رشد قابل توجهی نسبت به سال ۹۶ خواهد داشت.
این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با فشار فروش سهم پالایشی ها اظهار داشت: واکنش بازار به سهم پالایشی ها قوی تر تاثیر کاهش قیمت نفت بر سودآوری شرکت ها بوده است. با توجه به افت قیمت سهم ها، سهم پالایشی ها به نقطه تعادل نزدیک شده است. این گروه کماکان برای سرمایه گذاری قابل اتکا بوده و می توان سهم پالایشی ها را رصد کرد و در قیمت های مناسب به این گروه ورود کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر