بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
نایب‌رئیس هیئت‌مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس‌‌نیوز تاکیدکرد:‏

ادامه‌دار شدن روند سبز شاخص‌ها/ دست انداز شاخص‌ها و کندی سرعت در نیمه دوم سال

فعالان بازار سرمایه نباید انتظار داشته باشند بورس مانند نیمه نخست سال به روند صعودی خود ادامه دهد اما قاطعانه تا اسفندماه نسبت به وضعیت فعلی حداقل ازلحاظ شاخص، بازار وضعیت مثبت‌تری را تجربه خواهد کرد.‎
کد خبر : ۱۸۳۸۸۱

فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک دی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: شاخص‌ها تا این لحظه نزدیک به 90درصد بازدهی را تجربه کرده اما از طرف دیگر اگر همچنان انتظارمان از بازدهی شاخص‌هاروندی صعودی و روبه‌ رشد باشد، این امر در تمام جهان یک مسئله غیرواقعی و غیرمعمول خواهد بود.

وی ادامه داد: تغییرات در بورس، بسته به شرایط و مؤلفه‌های اثرگذار در اقتصاد کلان کشور تعیین شده کمااینکه در حال حاضر، با تغییر در وضعیت مراودات سیاسی و بحث‌هایی که در رابطه با برجام و نحوه تعامل در رابطه با مبادلات پولی و بین‌المللی وجود دارد، باید در انتظار عکس‌العمل بازار سرمایه بود.

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره کانون کارگزاران تأکید کرد: وضعیت اقتصادی در داخل و سیاست‌ها و قوانین داخلی نیز تأثیر بسیاری بر روی بورس خواهد گذاشت اما در حال حاضر پیش‌بینی برای شاخص‌ها، مثبت بوده زیرا هیچ زمینه متشکل و قانونمند و مأمن برای جذب سرمایه به‌جز بازار سرمایه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: درنهایت علیرغم اینکه شاید بعضی از فعالان بازار به دنبال فرصت مناسب‌تری برای ورود نقدینگی برای صنعت و شرکت‌ها باشند اما؛ در مقابل هیچ جایگاه دیگری برای جذب نقدینگی وجود ندارد.

آقابزرگی افزود: بازارهای موازی با بورس همانند مسکن، طلا، ارز، تجارت، صادرات و واردات نه‌تنها جذابیت ندارند بلکه با توجه به شرایط امروز کشور، ریسک‌های بالایی خواهند داشت.

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره کانون کارگزاران اظهار داشت: بنابراین توجیه افت‌وخیزهای فعلی بازار سرمایه، مستقیماً به اوضاع‌واحوال اقتصادی مرتبط می‌شود و به‌قول‌معروف بورس آیینه تمام‌نما از وضعیت اقتصادی است و این وضعیت را به‌خوبی دارد نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
درپی اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا؛

روند قیمت طلا افزایشی شد

براساس نرخ شعب منتخب بانکی؛

ارز مسافرتی، چقدر داد و ستد شد

ادامه نگرانی سرمایه‌گذاران درخصوص افزایش تنش‌های تجاری آمریکا و چین

دلار در بازارهای جهانی در شیب صعودی قرار گرفت

ارسال نظر