بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
روند معاملات گروه فراورده های نفتی با افت قیمت نفت و همچنان تداوم کاهش سطح شاخص کل بورس، با تغییراتی از نوع منفی همراه شد اما شرایط آن گونه که برخی سرمایه گذاران انتظار داشتند پیش نرفت.
کد خبر : ۱۸۴۱۱۱

به گزارش واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، همگام با ریزش بازارهای جهانی، فعالان اقتصادی روزها را با نگرانی سپری می کنند. یکی از علل این نگرانی ها، کاهش قیمت جهانی نفت است؛ به طوری که در هفته گذشته برای هفتمین هفته متوالی کاهش یافت و به کمترین میزان در بیش از یک سال اخیر تنزل یافت. در این میان، حتی انتشار اخبار و شایعاتی پیرامون احتمال کاهش تولید نفت اوپک نیز نتوانسته مانع ریزش قیمت‌ها شود.

با شروع افت نرخ جهانی نفت، رنگ سرخ بر گروه «فراورده های نفتی» در بورس تهران پاشیده شد و برخی از سهامداران طی رفتاری هیجانی، فرار را بر قرار ترجیح دادند.

در ادامه به بررسی روند معاملات نمادهای پالایشی طی دو هفته اخیر پرداختیم که جالب توجه بود.

میزان حجم معاملات کل شرکت های حاضر در گروه پالایشی نشان از نوسان و افت و خیزهای فراوان دارد. در برخی روزها با حمایت حقوقی ها حجم معاملات بالا می رفت اما فردای آن روز مجدد در حداقل ها سیر می کرد. این افت و خیزها بیش از پیش بر شک و تردید سهامداران و سرمایه گذاران افزوده است.

روی سیاه نفت برای بورس / نگاهی گذرا به معاملات پالایشی‎ها

به طور کلی، آن چنان که برخی انتظار داشتند با افت قیمت جهانی نفت، فرار سرمایه از گروه پالایشی رخ دهد و تمام شاخص ها در کانال نزول قرار گیرد، اتفاق نیفتاد و شاهد حمایت از این گروه بودیم. هر چند که از این نکته نیز نباید گذشت که روشن شدن چراغ قرمز خطر در این گروه، به سایر صنایع نیز تسری یافت و مسیر نزولی که شاخص کل پیش گرفته بود را شدت بخشید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر