بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت ایران در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تهاتر نفت برای حفظ درآمدهای نفتی/ بازار در انتظار جزئیات فروش نفت

کارشناس بازار سرمایه گفت: تاکنون قراردادهایی با کره جنوبی، هند و چین منعقد شده که براساس آن درآمد صادرات نفت ایران با کالاهای وارداتی مبادله شده و به تبع آن کل درآمدهای حاصل از فروش نفت به ایران باز می گردد.
کد خبر : ۱۸۴۳۱۶

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته خبری مبنی بر توافق ایران با کره جنوبی جهت تهاتر نفت ایران با کالاهای وارداتی از سوی کره جنوبی با هدف بازگشت درآمد صادرات نفت ایران منتشر شد که تاکنون جزییاتی از این توافق منتشر نشده است.

در این خصوص رضا پدیدار عضو کمیسیون نفت و انرژی اتاق بازرگانی ایران به بورس نیوز گفت: این قرارداد باهدف بازگشت درآمد صادرات نفت ایران به کره جنوبی منعقد شده اما تاکنون کسی از نوع کالاهای وارداتی مطلع نیست.

وی خاطرنشان کرد: این قرارداد روز گذشته منعقد شده و تاکنون توسط شورای عالی هماهنگی اقتصادی تصویب نشده اما جزییات این قرارداد در یک یا دو روز آینده منشر خواهد شد.

پدیدار با بیان اینکه واردات کالا در مقابل صادرات نفت با کشورهای چین و هند نیز انجام می شد، افزود: در آینده این قرارداد مابین ایران با عراق و ترکیه نیز منعقد می شود.

عضو کمیسیون نفت و انرژی اتاق بازرگانی ایران افزود: به تبع انعقاد این نوع قراردادها کل درآمدهای حاصل از فروش نفت به ایران باز می گردد.

وی در خصوص تاثیر این قراردادها برسهام شرکت های پتروشیمی نیز تصریح کرد: در حال حاضر این قراردادها تاثیری نخواهند داشت زیرا شاخص قیمت نفت روند نزولی را طی می کند اما درصورت افزایش آن ممکن است که شرایطی برای رشد شاخص بورس فراهم شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
ظاهرا اکر ظرف 5 روزکاری بورس هر شرکتی 20درصد افزایش یا کاهش قیمت داشته باشه شرکت بورس اون سهم را می بنده ؟؟؟چرا برای شرکتهای تازه وارد این اتفاق نمی افته ؟؟مثل مادیران و....؟؟بهانه بستن هم شفاف سازی اعلام می شه ؟؟تو بورس چه خبره ؟؟؟؟