بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
کارشناس بازار‌سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

بازار نیازمند اعتماد دوباره حقیقی‌ها

کارشناس بازارسرمایه گفت: در روزهای اخیر حقیقی‌ها به برنامه بورس اعتماد کرده و شروع به خرید کردن اما از روز گذشته روند فروش سهام در قیمت‌های غیرمنطقی و حجم‌های پایین توسط حقوقی‌‌ها آغاز شده که این رفتار غیرمنطقی به نظر می‌رسد بنابراین باید دوباره اعتماد حقیقی‌ها به بازار جلب شود.
کد خبر : ۱۸۴۴۰۷

Image result for ‫حقیقی ها‬‎

علیرضا قدرتی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری بصیر کوثر در خصوص وضعیت بازار امروز به بورس نیوز گفت: حقوقی‌ها باید به‌عنوان ستون‌های اصلی از بازارسرمایه حمایت کنند زیرا در صورت کاهش قیمت سهام این افراد آسیب خواهند دید.

وی با بیان اینکه در مواقعی که ترس در بازار ایجاد می شود مسئولین بورس باید در راستای کمک به بازار گام بردارند،افزود: در هفته گذشته تحرکاتی از سوی سازمان بورس انجام شد که به تبع آن بازار روند آرام‌تری به خود گرفت اما نظارت و مدیریت هنوز کامل نبوده و نواقص زیادی دارد.

قدرتی با اشاره به اینکه سازمان بورس باید جدی‌تر برای مدیریت و کنترل هیجانات اقدام کند، ادامه داد: اگر ترس بر بازارسرمایه حاکم شود قابل کنترل نخواهد بود بنابراین این سازمان باید ترس را از فعالان بازار بگیرد.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه نوسانات جز لاینفک بازار محسوب می شوند، افزود: در حال حاضر شرایط اقتصادی و روند فروش شرکت‌ها عادی به نظر می‌رسد اما ترسی در بازار ایجاد شده که مسئولین باید برای رفع آن راهکاری ارائه دهند.

وی با تاکید براینکه سازمان بورس باید براساس برنامه‌ای منسجم تر این ترس را برطرف کند، گفت: در روزهای اخیر حقوقی‌ها به برنامه بورس اعتماد کرده و شروع به خرید کردن اما از روز گذشته روند فروش سهام در قیمت های غیرمنطقی و حجم های پایین توسط این افراد آغاز شده که این رفتار غیرمنطقی به نظر می‌رسد بنابراین باید دوباره اعتماد حقیقی‌ها به بازار جلب شود.

قدرتی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی انتظار حمایت حقوقی‌ها از بازار وجود دارد زیرا دراین‌صورت شرایط فروش و تولید شرکت‌ها باتوجه به بودجه و تصویب FATF بهبود یافته و بازار سرمایه نیز روند صعودی را در پیش خواهد گرفت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مواجهه ایران و کره شمالی با ریسک بالای سوءاستفاده از نظام مالی؛

چند کشور دنیا هنوز به FATF نپیوسته‌اند

ارسال نظر