بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
کارشناس بازار‌سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

معافیت ایران از کاهش تولید نفت بی‌تاثیر در پتروشیمی‌ها

کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر ایران از کاهش تولید معاف نشده بود اختلالاتی در وضعیت بازار نفت کشور ایجاد می‌شد اما تصمیم فعلی اوپک تاثیرات زیادی را برای شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی به همراه نخواهد داشت.
کد خبر : ۱۸۴۵۹۰
به گزارش بورس نیوز، روز گذشته نشست اوپک با حضور سران کشورهای عضو و غیر عضو برگزار شد که پس از برگزاری نشستی چندساعته توافقی مبنی بر کاهش تولید ۸۰۰ هزار بشکه‌ای کشورهای عضو اوپک برای یک دوره ۶ماهه (از ابتدای سال جدید میلادی) صورت گرفت همچنین کشورهای غیراوپکی نیز برای کاهش ۴۰۰ هزار بشکهای تولید نفت به توافق رسیدند که این تصیمات قطعا تاثیراتی را برای بازار نفت ایران و در نهایت وضعیت سهام شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی به همراه خواهد داشت.

در این خصوص حسین ایزدی مدیرعامل کارگزاری اطمینان سهم به بورس نیوز گفت: اوپک نمی‌توانست فروش نفت ایران را کاهش دهد زیرا فروش نفت ایران به اندازه کافی به دلیل تحریم‌ها کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی که فروش نفت آن ها با کاهش مواجه نشده بود باید تغییراتی را در میزان فروش این محصول ایجاد می کردند.

ایزدی با بیان اینکه اگر ایران از کاهش تولید معاف نشده بود اختلالاتی در وضعیت بازار نفت کشور ایجاد می شد، افزود: اما معافیت ایران از کاهش تولید نفت تاثیرات زیادی را برای شرکت های پالایشی و پتروشیمی به همراه نخواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر