بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت:

اجرای 10 پروژه در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: با اجرای ۱۰ پروژه مهم و اساسی در پالایشگاه گاز ایلام با هدف حمایت از کالای ایرانی، سالانه به‌طور میانگین بیش از یک میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی حاصل می‌شود.
کد خبر : ۱۸۴۶۱۳

به گزارش بورس‌نیوز، شهریار داری‌پور درباره حمایت از کالای ایرانی و صرفه اقتصادی آن گفت: با اجرای ۱۰ پروژه مهم و اساسی در پالایشگاه گاز ایلام با هدف حمایت از کالای ایرانی، سالانه به‌طور میانگین بیش از یک میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی حاصل می‌شود.

وی توضیح داد: این پروژه‌ها شامل احداث واحد خنک‌سازی برای رفع مشکلات دمایی در واحدهای استحصال گاز تولیدی، اجرای سیستم فیلتر و هیتر در مسیر گاز و میعانات گازی ورودی، بازنگری و به‌روزرسانی مطالعات ریسک‌های عملیاتی و تعیین لایه‌های حفاظتی و یکسان‌سازی سطح ایمنی، احیای مواد شیمیایی مستعمل پالایشگاه، تامین تمام مواد شیمیایی مورد نیاز پالایشگاه با کمک تولیدکنندگان داخلی، احداث مخازن ذخیره آمین مستعمل و تاسیسات جانبی مربوطه، احداث واحد بازچرخانی آب خروجی واحد تصفیه فاضلاب، مطالعه و عارضه‌یابی خرابی‌های مبدل‌های آلومینیومی، افزایش راندمان کولرهای هوایی و پروژه بازنگری و اصلاح سیستم کشف گاز و آتش و اطفای حریق است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام ادامه داد: این شرکت پالایشی تلاش می‌کند بدون وابستگی به خارج از کشور، از طریق تامین‌کنندگان داخلی، کالای موردنیاز خود را تهیه کند که این موضوع سبب جلوگیری از خروج ارز به میزان ۶۰۰ هزار دلار تا پایان امسال می‌شود.

به گفته داری‌پور، انجام این ۱۰ پروژه ضمن صرفه‌جویی ارزی قابل توجه در تامین کالاهای مورد نیاز پالایشگاه و تحقق کامل محصولات تولیدی مطابق با مشخصات طراحی، سبب کاهش چشمگیر هزینه‌های تعمیرات و نگهداشت سیستم‌ها و حذف کامل آلاینده‌های زیست‌محیطی ناشی از پساب‌های صنعتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با اجرا و تکمیل این پروژه‌ها، نتایج مفید و سودمندی همسو با بهبود ‌فرآیندهای تولید گاز و محصولات جانبی به‌دست می‌آید که ضمن استمرار تولید و افزایش بهره‌وری پالایشگاه، ارتقای سطح ایمنی تاسیسات و تجهیزات فرآیندی را در پی خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر