بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت:

تامین مواد اولیه، مشکل صادرات

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درخصوص تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی گفت: از جمله مشکلات پیش رو بخش صادرات و صنایع کشور تامین مواد اولیه است. اگرمواد اولیه نداشته باشیم تولیدی صورت نمی‌گیرد و صادرات متوقف می‌شود.
کد خبر : ۱۸۴۸۱۰

به گزارش بورس‌نیوز، یدالله صادقی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت درخصوص مشکلاتی که تعدد بخشنامه‌ها برای صادرکنندگان ایجاد کرده است با بخش خصوصی هم نظر است. برای رفع برخی از این مشکلات از طریق شورای گفتگوی استان تهران، بازدید‌های دوره‌ای و مستمر از واحدهای تولیدی و شهرکهای صنعتی و نیز برگزاری شورای مشورتی اقدام کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا مشکلات را به تصمیم‌گیران منتقل کنیم .

صادقی در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر و نمونه استان تهران افزود: تاکنون برخی از آیین‌نامه‌ها و بخشنامه اصلاح شده است.

صادقی درخصوص تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی گفت: از جمله مشکلات پیش رو بخش صادرات و صنایع کشور تامین مواد اولیه است. اگرمواد اولیه نداشته باشیم تولیدی صورت نمی‌گیرد و صادرات متوقف می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت عنوان کرد: باید اصلاح فرایند تامین مواد اولیه را در نظر بگیریم و با کوتاه کردن فرایند ثبت سفارش‌ها با همکاری و نظر بخش خصوصی از تجمع واحدهای تولیدی در وزارت صنعت، معدن وتجارت جلوگیری کنیم.

وی بابیان اینکه 10هزار کارگاه صنعتی در استان تهران وجود دارد که به نسبت سایر استانها کارخانه‌های تولیدی بزرگی محسوب می‌شود اظهار کرد: پتانسیل صنعت و اشتغال در استان تهران بسیار بالااست و برآوردها، سهم 25درصدی استان تهران را در صادرات غیر نفتی کل کشور نشان می‌دهد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر