بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

رشد ۴.۵ درصدی حجم صادرات کلینکر/ افزایش کرایه حمل و الزام به پیمان سپاری ارزی، کاهنده جذابیت صادرات

حجم صادرات کلینکر در ۸ ماهه ۴ میلیون و ۱۷۷ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۵ درصد رشد داشته و صادرات سیمان هم ۴ میلیون و ۱۵۹ هزار تن بوده که این هم حدود ۳ درصد افزایش داشته است.
کد خبر : ۱۸۴۹۲۷
به گزارش بورس‌نیوز، آمارهای گمرک نشان می‌دهد در ۸ ماهه نخست امسال ارزش صادرات محصولات زنجیره سیمان با کاهش سه درصدی به 391 میلیون و 433 هزار دلار رسیده است.

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: در ۸ ماهه منتهی به پایان آبان ماه ۹۷، حدود ۴۳ میلیون و ۱۵۵ هزار تن کلینکر در کشور تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۷ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از این میزان ۳۷ میلیون و ۶۱۱ هزار تن به سیمان تبدیل شده که البته حجم تولید سیمان نسبت به سال قبل ۱.۴ درصد کاهش داشته است.

این فعال صنعت سیمان افزود: حجم صادرات کلینکر در ۸ ماهه، ۴ میلیون و ۱۷۷ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۵ درصد رشد داشته و صادرات سیمان هم ۴ میلیون و ۱۵۹ هزار تن بوده که این هم حدود ۳ درصد افزایش داشته است.

شیخان در مورد آمارهای گمرک و خبر کاهش ارزش صادرات سیمان و کلینکر گفت: کاهش ارزش صادرات منطقی به نظر نمی‌رسد چرا‌که امسال قیمت سیمان افزایش هم داشته است؛ البته معمولا آمارهای گمرک با آمارهای انجمن صنفی سیمان کمی متفاوت است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اظهارکرد: دلیل این اختلاف آماری هم این است که کارخانجات سیمانی بخشی از سیمان را به صورت ریالی صادر می کنند و چون امکان پیمان سپاری ارزی برای بعضی شرکت ها وجود نداشته، فروش ریالی انجام شده و منجر به اختلاف آماری شده است.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه افزایش کرایه حمل سیمان در ماه های اخیر و نیز بسته ارزی دولت و الزام به تعهدنامه ارزی شرکت های سیمانی هم موجب ارائه تخفیف بیشتر از سوی بعضی شرکت های سیمانی در دو ماه گذشته شده که می تواند از ارزش صادرات بکاهد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پیگیری‌ها نشان می‌دهد؛

تکذیب تعلیق همکاری کارمند گمرک

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی گفت:

تولید سیمان به ارزش 92میلیارد تومان

در ۹ بخش بزرگ اقتصادی بررسی شد؛

جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی

ارسال نظر