بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
در بازار سرمایه اتفاق افتاد؛

عقب گرد 680 واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران امروز با عقب گرد 680 واحدی مواجه شد و به رقم 166 هزار و 235 واحد رسید.
کد خبر : ۱۸۴۹۹۸

به گزارش بورس‌نیوز، شاخص کل بورس تهران امروز با عقب گرد 680 واحدی مواجه شد و به رقم 166 هزار و 235 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما بدون تغییر چندانی عدد 27هزار و 714 واحد را به نمایش گذاشت.

در همین زمینه شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 569 واحدی به رقم 178 هزار و 494 واحد دست یافت.

در فرابورس، اختلال در سامانه معاملات تا ساعت 11 صبح، باعث شد شاهد کم‌رمق‌بودن عرضه و تقاضا باشیم. آیفکس امروز با کاهش 2 واحدی به رقم یک هزار و 855 واحد رسید.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی بانک تجارت با 46 واحد،پتروشیمی پردیس با 45 واحد و معدنی و صنعتی گل‌گهر با 41 واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با 84 واحد، پالایش نفت بندر عباس با 62 واحد و ملی صنایع مس ایران با 52 واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 339 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 357 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 112 هزار و 565 نوبت داد و ستد بود.

امروز همچنین آگهی عرضه ۷۰.۵۶ درصد از سهام کنترلی قند شیروان، قوچان و بجنورد به قیمت پایه کل بیش از ۱۲۶ میلیارد تومان برای فردا چهارشنبه در بازار دوم فرابورس آگهی شد.

در این بازار همچنین فردا ۵ درصد از سهام غیرمدیریتی فراورده‌های غذایی و قند تربت جام به قیمت پایه کل بیش از ۵ میلیارد تومان برای عرضه در بازار پایه فرابورس منتشر شد.

امروز در بازار دوم بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۲۹ میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش ۲۰ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

امروز همچنان تغییر مالکیت بورس در اختیار معامله‌گران حقوقی بود. به این ترتیب خالص تغییر مالکیت بورس به 16 میلیارد تومان و از حقیقی به حقوقی ثبت شد.

مواد غذایی خوش اقبال‌ترین گروه در میان سهامداران حقیقی بود. در آن سمت فلزات اساسی بیشترین حمایت را از حقوقی‌ها شاهد بودند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در دیدار مدیرعامل شرکت گل گهر با پرسنل این شرکت صورت گرفت؛

ساخت شهرک مسکونی 5000 واحدی برای کارکنان گل گهر

در هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست ارائه می شود؛

پروژه های زیست محیطی «کگهر»

ارسال نظر