بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
تحلیل‌گر بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز پیش‌بینی کرد؛

ادامه روند فعلی بازار تا پایان سال جاری

بازار تا پایان سال به روند فعلی خود ادامه خواهد داد زیرا پول‌های هوشمندی که وارد تک سهم‌ها می‌شوند باعث رشد این نوع سهم‌ها خواهند شد.
کد خبر : ۱۸۵۰۰۲

به گزارش بورس نیوز، امروز بازار بورس معامله یک میلیارد و 260 میلیون سهم و حق‌تقدم به‌‌ارزش 346میلیارد تومان در 118هزار نوبت را تجربه کرد که به تبع آن شاخص بورس نیز با افت 860 واحدی مواجه و در ارتفاع 164هزار و 492 واحدی ایستاد.

بیشترین اثر منفی برافت شاخص بازار در روز جاری نیز به نام وامید، وبملت و فارس شد اما از سویی دیگر نمادهای معاملاتی گروه رمپنا، شخارک و کگهر با رشد خود موانعی برای افت بیشتر شاخص بورس فراهم کردند.

در این خصوص کیارش فاضل تحلیل‌گر بازار سرمایه در گفت و گو با بورس‌نیوز گفت: در شرایط فعلی پول در بازار جریان دارد به همین دلیل برخی گروه‌ها چندروز مثبت می شوند اما دوباره روند نزولی را در پیش می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بازار به اخبار بنیادی مانند اوپک نیز واکنش نشان نمی‌دهد، افزود: عرضه‌هایی که در شهریورماه انجام شد و بخشی از آن نیز دستوری و برای تخلیه هیجانات بازار بود موجبات ایجاد ترس در بازار را فراهم کردند .

فاضل با بیان اینکه تازه واردهای بازار ترسیده‌اند و معامله نمی‌کنند، ادامه‌ داد: افرادی که تحلیل تکنیکال انجام می‌دهند نوسان‌گیری می‌کنند و به تبع ورود بازار به شرایط حمایتی مناسب خرید می‌کنند اما اگر بازار با رشد مواجه شد سریع خارج می‌شوند.

کارشناس بازارسرمایه خاطرنشان کرد: برخی مواقع انتشار شایعات و اخبار منفی موجبات افزایش میزان عرضه‌ها را فراهم می‌کنند.

وی در خصوص پیش‌بینی وضعیت بازار تا پایان سال جاری نیز گفت: بازار تا پایان سال به روند فعلی خود ادامه خواهد داد زیرا پول‌های هوشمندی که وارد تک سهم‌ها می شوند باعث رشد این نوع سهم‌ها خواهند شد.

فاضل با بیان اینکه براساس تحلیل‌های بنیادی بازار هنوز ظرفیت رشد دارد، افزود:پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها تاکنون حدود 3 ماه براساس دلار نیمایی محصولات خود را به فروش رسانده اند بنابراین می‌توانند وضعیت صورت های مالی خودرا مطلوب تر کنند اما به طور کلی تا پایان سال بازار به روند فعلی خود ادامه خواهد داد.

اما در خوش‌بینانه‌ترین وضعیت گروه‌های پیشرو در بازار رکودهای رشد خودرا شکسته و سپس روند نزولی را در پیش می‌گیرند که به تبع آن بازار نیز رکود عمیق را تجربه خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عملکرد این شرکت معدنی بررسی شد؛

دنیا به کام سنگ آهنی‌ها/ «کگهر» با دست پر آمد

تحلیل‌گر بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز پیش‌بینی کرد؛

بانکی‌ها در انتظار صبحی پس از افزایش سرمایه/ بازار سنتی دیگر جوابگو نیست

در بازار دوم بورس انجام می شود؛

عرضه اولیه تامین سرمایه لوتوس پارسیان

وزیر انرژی روسیه:

اوپک جدیدی در کار نیست

ارسال نظر